DIASIL SERVICE, pregătită pentru deszăpezirile așteptate pe timpul iernii la Suceava

Trecerea în revistă a dotărilor cu care firma DIASIL SERVICE Suceava este pregătită să asigure serviciile de salubrizare stradală pe timpul iernii care va veni, a fost realizată, în această dimineață, de primarul municipiului Suceava, Ion Lungu însoțit de viceprimarul Lucian Harșovschi.
Gazda a fost Anton Curelariu, patronul DIASIL SEVICE, firmă care va trebui să aibă grijă de municipiul Suceava, 12 ani de acum încolo și pe componenta de salubrizare menajeră, fiind câștigătoare a licitației ce s-a îndelungat mai mulți ani pentru salubrizarea orașului, din cauza unor contestatori.
DIASIL, de 4 ani încoace, s-a ocupat de deszăpezirea străzilor din municipiul Suceava.

Inspectând parcul de utilaje ale firmei DIASIL, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu a apreciat că:
”Sunt utilaje suficiente, 34 mari și altele mici, pentru intervenție. Sunt materiale antiderapante în cantitate de 244 de tone, sunt 250 de tone de sare, este o cantitate importantă de clorură de sodiu, suficiente pentru două luni de intervenție susținută”.

Ion Lungu a mai arătat că un lucru pe care l-a discutat cu directorul Anton Curelariu, a cărui firmă, DIASIL, se ocupă și de salubrizarea stradală este cum se vor putea proteja spațiile verzi de pe marginea străzii, de la gazonul semănat la arbuștii care au fost plantați, la florile sădite deja, la bulbii de lalea pe care îi vor planta angajații de la domeniul public în primăvara care va veni, pentru a nu păți ca în anii trecuți, când cantitățile mari de antiderapant le-au distrus în bună parte.
”Domnul Curelariu a explicat că s-au făcut adaptări la mașinile mici pentru antiderapant în așa fel încât dozarea materialului să fie dat cât mai aproape de pământ, pentru a nu se împrăștia pe o suprafață mare. Voi avea și discuții suplimentare cu cei de la domeniul public, pentru a face o strategie comună, să nu pățim ca în primăvara acestui an, unde, în zona palatului administrativ de exemplu, mulți arbuști, spații verzi au fost distruse”, a spus primarul Ion Lungu.

Edilul șef al municipiului Suceava a arătat că începând de astăzi, 15 noiembrie este organizat la Primărie un comandament de iarnă și a strecurat și o glumă: ”domnul Anton Curelariu a spus că utilajele sunt în așteptare, noi, cei de la Primărie sperăm ca intervenția lor să trebuiască a se face cât mai târziu cu putință”.
”Mă bucură faptul că de la an la an în parcul de intervenție al DIASIL sunt utilaje noi apărute. Un lucru pe care îl avem des în discuție în municipiul Suceava este intervenția pe străzi laterale, pe alei mai înguste și, așa cum se poate observa, aceste mașini de gabarit mic, cu pluguri, cu sărărițe pot interveni pe alei mai înguste în așa fel încât să putem asigura o circulație normală pe toate străzile din municipiul Suceava. Eu mă declar mulțumit de cele văzute la fața locului și în baza celor petrecute în alți ani, sperăm ca și în acest an să nu avem probleme deosebite. Cum m-am exprimat și în conferința de presă de ieri, oamenii, care au dreptate, vor să fie cât mai repede deszăpeziți. Dacă nu va fi zăpada mai mare ori viscol, se va putea interveni mai repede. Prioritate, ca de obicei, va fi în zona bulevardelor principale, pe traseele transportului public, urmând ca celelalte străzi, străduțe, alei, care sunt prinse în contractul pe care Primăria îl are semnat cu firma DIASIL, să fie deszăpezite ulterior.

Pentru străzile noi, neincluse în contract, vom face o analiză la primărie pentru a fi semnat un act adițional. Pentru măturat ori pentru deszăpezire. Unele dintre acestea sunt acum în domeniul privat dar Primăria trebuie să aibă grijă ca această activitate de salubrizare a străzilor să se desfășoare în tot orașul și acolo unde constatăm că se impune, vom face un act adițional”, a transmis primarul municipiului Suceava, Ion Lungu.

În ceea ce privește facturile restante pentru serviciul de salubrizare, inclusiv cea aferentă deszăpezirii aferente iernii trecute și anului ce urmează să se termine, primarul Ion Lungu a declarat că cuantumul acestora a scăzut sub un milion de euro, doar în această lună fiind achitate facturi de 1,5 milioane de lei pentru serviciile de salubritate. ”De fiecare dată avem un termen zero, care înseamnă 1 aprilie, să nu fie pe păcăleală, spun 31 martie, când aducem facturile la zi. Este un lucru pe care trebuie să îl discutăm – executarea la salubritate (plata contribuțiilor persoanelor fizice și juridice din municipiul Suceava pentru acest serviciu, n.r.), nu trece de 60%. Dar oamenii vor curățenie de 100%”a mai transmis Ion Lungu.

Anton Curelariu, director DIASIL Service: ”De patru ani, de când DIASIL a preluat activitatea de salubrizare stradală s-a preocupat permanent de îmbunătățirea acestui serviciu”

Directorul SC DIASIL Service Suceava, Anton Curelariu, a apreciat faptul că primarul Ion Lungu a ”punctat foarte bine problemele privind salubrizarea stradală pe timp de iarnă în municipiul Suceava”.
El a declarat că de patru ani, de când DIASIL a preluat activitatea de salubrizare stradală în municipiul reședință de județ, s-a preocupat permanent de îmbunătățirea acestui serviciu.
”Am monitorizat și cules date din oraș privind nemulțumirile cetățenilor privitoare la acest serviciu. Noi ne-am dotat în așa fel încât să putem face față pentru asigurarea unei circulații moderne în municipiul Suceava, din punct de vedere al salubrizării stradale.
Unii se tem că nu ne vom putea face datoria dar noi spunem că și cetățeanul trebuie să-și facă datoria în fața blocului, pentru deszăpezirea aleii care pătrunde în casa scării, la fel și agentul economic care așteaptă ca firma de salubrizare să vină să-i dea deoparte zăpada din ușă.
În ceea ce privește protejarea spațiilor verzi, toate sărărițele au fost dotate cu snecuri aproape de asfalt, cu protecție de cauciuc, pentru ca sarea să nu ajungă pe spațiul verde. În situații deosebite, de calamități, căderi mari de zăpadă nu mai putem spune că ar fi vina acestor ”sărărițe”.

Sperăm ca iarna aceasta să fie bine, datoriile Primăriei să fie achitate la timp, nu putem să avem pretenții să ne plătească facturile mai repede de trei luni pentru că și dumneavoastră și eu, ca cetățean al orașului, plătim datoriile la trei luni, alții chiar la un an de zile. Echilibrăm prin credite bancare, care sunt destul de mari, cu dobânzi pe măsură.
Nu se pune problema unei solicitări de majorare a tarifului la salubrizare anul acesta, dar pentru la anul această discuție rămâne deschisă, dacă toate costurile, de la carburanți la salarii ori la celelalte dotări logistice vor crește”, a transmis directorul DIASIL SERVICE, Anton Curelariu.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *