Compania Națională de Drumuri taie cireșii de pe marginea drumului spre Putna dar n-au resurse să astupe gropile de la trecerile de nivel peste calea ferată

Doi prieteni ai publicației online Suceava smartpress, au intrat în conversație reciprocă pe o rețea de socializare. Ne bucură interesul civic suscitat de un articol publicat de ziarul nostru de pe internet, care ne-a determinat să postăm la rândul nostru, câteva considerații, prin prisma regulilor – actelor normative,  pe care trebuie să le respecte primăriile rurale care au drumuri naționale care le traversează localitatea. Mulțumesc Ady Moroșan și cu permisiunea dumneavoastră, voi folosi fotografia relevantă pe care ați distribuit-o pe facebook.

Cerem scuze că am decis să intervenim discuția legată de felul în care se prezintă, de la Rădăuți până la Putna,  trecerile de nivel peste calea ferată a DN2H, în mediul online.

Pentru proasta gestionare a unor lucruri care în alte țări funcționează bine dar la noi se prezintă dezastruos, căutăm, fiecare dintre noi, responsabili. Nu îi putem trage în țeapă ca acum jumătate de mileniu dar putem măcar să-i disprețuim și să-i supunem, cu mijloacele pe care le avem la dispoziție, oprobiului public.

Revenind la subiect, responsabilitatea celor de la Căile ferate se oprește la un metru de la drumul de fier. Dincolo drumul aparține administratorului, fie acesta comuna, orașul, județul, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În cazul nostru, drumul de la Suceava la Putna este administrat de această CNAIR care tocmai a tăiat cireșii de pe marginea drumului, de la Bivolărie – Vicovu de Sus, până la intrarea în Putna.

N-ar fi fost mare lucru pentru o companie atât de mare care plătește, din bani publici, doar la Iași, unde are o direcție regională ce a  dispus tăierea cireșilor dar nu a astupat gropile de pe șosea,  plătește lunar chirie 38.000 de euro. Nu sunt basme, se poate verifica informația oricând.

Cei de la CFR Infrastructură au pus acele dale din beton, de o parte și de alta a căii ferate pe care s-a reluat după 6 ani circulația trenurilor. Până acolo spune legea, acolo s-au oprit.

Pe partea cealaltă, drumul de asfalt al cărui racord cu dalele din beton de la trecerea de nivel peste calea ferată pe traseul Suceava – Putna ar fi costat în total mai puțin decât chiria pe două – trei zile pentru clădirea în care funcționarii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași s-au mutat de curând.

DN2H fiind drum național, primăriile nu pot interveni pentru a opera acele racorduri de la asfalt la beton pe o proprietate pe care nu o au în administrare fiindcă în anul următor vine Curtea de conturi peste ele și le amendează de nu se văd, pentru că s-au băgat unde nu le fierbe oala.

Mulțumim domnilor Ady Moroșan și Vasile Mandici, pentru că au pus în discuție această controversă. Sperăm ca ceea ce facem, să fie de folos.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *