Noua șosea de centură a Sucevei, către Botoșani, a prins contur. Podul peste Suceava și șoseaua, vor costa în total 3 milioane de euro, apreciază primarul Ion Lungu

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a prezentat astăzi, într-o conferință de presă, mai multe schițe tehnice care redau traseul celei de-a doua șosele de centură a municipiului Suceava, care, plecând de la intersecția semaforizată a bulevardului Calea Unirii cu strada Traian Vuia, va coborî în dreapta  până la podul prefigurat peste râul Suceava,  în aval de fosta Termica, va traversa cartierul Laniște pe la fosta Avicola și va face joncțiunea cu  DN29, Suceava – Botoșani.

Ion Lungu a declarat că a fost demarată investiția la ruta alternativă   Suceava – Botoșani, care a fost împărțită în două, ba chiar în trei, fiindcă prima etapă o constituie realizarea podului peste  apa Sucevei, pentru care a fost adjudecată licitația investiției de 1 milion de euro și se așteaptă condițiile propice pentru demararea lucrărilor, fiindcă banii sunt în cont și se așteaptă pornirea lucrărilor cât mai repede. Se știe că termenul de finalizare al lucrărilor la noul pod este de 24 de luni iar banii pentru investiție provin dintr-un împrumut făcut de municipiul Suceava.

Ruta ocolitoare care va folosi  noul pod va avea o  lungime de 4 kilometri. 2,2 kilometri până la pod și 1,9 kilometri după pod. S-a finalizat documentația pentru primul tronson, de la sensul giratoriu de pe Calea Unirii, intersecție cu  strada Traian Vuia până la viitorul pod,  pe strada apeductului, prin zona serelor, unde se va putea face o joncțiune cu zona Mirăuți existând acolo un drum balastat dar care va putea fi asfaltat.

Este important faptul că nu sunt proprietăți private pe traseul acestei a doua șosea de centură a Sucevei, până la podul prefigurat și de aceea realizarea lucrărilor va fi mai ușoară. ”După estimările noastre, ne-ar mai trebui 2 milioane de euro să finalizăm lucrările la această rută ocolitoare, separat de milionul de euro pentru pod. În bugetul din acest an am prins suma de 100.000 de lei pentru studii și 2 milioane de lei pentru investiția ca atare, drumul alternativ Suceava – Botoșani, urmând ca anul viitor să fie alocate în continuare sume pentru realizarea investiției într-o primă fază pentru primul tronson, din zona Traian Vuia până la noul pod, pe cei mai bine de 2 kilometri.

Vom licita și partea cealaltă, dar este nevoie, pentru calea cea mai scurtă, de avize de la CFR pentru trecerea peste calea ferată dar există chiar și în acest moment rute alternative în zonă, după ce va fi construit podul, atât pentru Botoșani cât și pentru cei care locuiesc în cartierul Burdujeni, a declarat primarul municipiului Suceava, Ion Lungu.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *