Altă mașină izbită de tren la trecerea peste calea ferată, la Humor. Cine a pus șinele în calea mea, să mă încurce?

Cu trei zile în urmă, un automobil a fost lovit de tren la Rădăuți. Șoferul a scăpat cu bine. Multe comentarii de pe rețelele de socializare înclină către dreptatea șoferului, că de ce s-a pus cale ferată acolo pe unde vrea el să treacă, fiindcă ”are treabă”. Problema este că acea cale ferată exista acolo de un veac și jumătate și era utilă, așa cum este și acum, unei întregi categorii de oameni, nedeținători de merțane.

Dar fenomenul nu este strict limitat la orașul Rădăuți. Disprețul față de cei care aleg alte mijloace de transport, inclusiv trenul, dar și față de propria lor viață, a fost din nou ilustrat la doar o sută și ceva kilometri dinstanță, în Gura Humorului, unde la două zile distanță, încă o mașină a fost lovită de tren. Iar mașina nu era condusă de cine știe ce străin, care ar fi ajuns pentru prima dată în zona Humorului, și nici de un tânăr proaspăt  deținător de permis. Un om de 50 de ani, locuitor al zonei, a fost cel care a produs accidentul. Și nici măcar nu era băut. Norocull său, ca și al predecesorului de la Rădăuți, a fost că nu a pățit mai nimic. Doar mașina, o biată Dacie Logan, s-a făcut zob.

 

La data de 28.09.2022, în jurul orelor 22:44, lucrătorii din cadrul Compartimentului Rutier Gura Humorului au fost sesizaţi cu privire la faptul că la trecerea la nivel cu calea ferată din dreptul Catedralei Gura Humorului, o mașină a fost lovită de un tren.

Polițiștii au stabilit că în ziau respectivă, în jurul orei 22:40, D.C., de 50 ani, din orașul Frasin, în timp ce conducea autoturismul marca Dacia Logan, din cauză că nu a oprit la trecerea la nivel cu calea ferată, prevăzută cu semnale luminoase şi acustice, nu a respectat semnificaţia acestora care erau în funcţiune, s-a angajat în traversarea căii ferate, fiind surprins de trenul Interregio Vatra Dornei – București.

Nu au rezultat vătămări corporale ci doar pagube materiale. Este vorba despre avarierea automobilului pentru care șoferul va da explicații acasă,  dar, mai important, la nivelul materialului rulant – locomotiva avariată și alte pierderi ale CFR, cheltuieli care vor fi mai consistente decât îndreptarea tablei pe un Logan.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilometru, rezultatul fiind de 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Mecanicul trenului a fost testat cu aparatul etilometru, rezultatul fiind de 0,00 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Cercetările vor fi continuate de lucrătorii Compartimentului Rutier din cadrul Poliţiei Oraşului Gura Humorului, cauza urmând a fi soluţionată ca tamponare.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *