Asfaltare de iarnă, cu foc de la butelie, prin centrul Sucevei

O modalitate ingenioasă de a astupa găurile din asfaltul șoselelor aflate în municipiul Suceava sub supravegherea Direcției Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, a fost identificată de constructorii care au în responsabilitate, ca antreprenori ori subantreprenori, buna întreținere a drumurilor naționale. Chiar și cele care traversează municipii reședință de județ, precum Suceava.

Concret, este vorba despre Strada Ștefan cel Mare, parte componentă a marelui traseu DN2 – E85, pe curmezișul municipiului reședință de județ. Pe această stradă azi, pe la orele amiezii se efectuau operațiuni de astupare a gropilor din asfalt, deși din toate părțile curgeau șiroaie apele rezultate din topirea zăpezii de pe trotuare și de pe spațiul verde.

Lucrătorii unei firme care are angajate lucrări de mentenanță pentru asfaltul de pe DN2, inclusiv în interiorul orașului Suceava, a identificat o soluție poate nedemnă de cel de-al doilea deceniu al secolului XXI, dar, se pare, mai eficientă decât turnarea asfaltului direct în baltă și, foarte sigur, mai rapidă decât clasicele de-acum asfaltări (la rece), care însemnau de fapt amplasarea de pavele recondiționate în gropile din asfalt.

Cu o butelie de aragaz și o lampă de gaz, cu câteva lopeți și cu câțiva oameni, am asistat cum se poate umple în timp de câteva minute o groapă din șosea, cu asfalt fumegând, în mai puțin de jumătate de oră.

Dacă această soluție este cea mai potrivită, dacă ar fi mai bună ”asfaltarea la rece”, cu pavele ticsite în găurile de pe șosea, dacă trebuia așteptată topirea naturală a zăpezii, dacă lucrătorii cu butelia de aragaz la liber prin oraș respectă sau nu normele de siguranță pentru dânșii și pentru cei din jur, reprezintă chestiuni la care pot răspunde cei abilitați.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *