Asociația Calea ferată Dorneşti – Putna a convins CFR Călători să refacă mersul trenurilor Suceava – Putna, în sensul dorit de călători
Perseverența și puterea de mobilizare inclusive pe rețelele de socializare de care a dat dovadă în această toamnă Asociația Calea ferată Dorneşti – Putna, i-a readus cu picioarele pe pământ pe responsabilii din cadrul companiei CFR Călători, care își propuseseră să modifice mersul trenurilor de călători pe traseul Suceava – Putna din birou, fără a ține cont nici de interesele publicului călător și nici măcar de cele ale companiei.
Redăm în cele ce urmează comunicatul Asociației Calea ferată Dorneşti – Putna:
Compania SNTFC CFR Călători SA a revenit cu mici modificări asupra noului mers al trenurilor propus inițial, în limita posibilităților de care dispun. Aceștia au transmis Asociației Calea Ferată Dornești-Putna (ACFDP) următoarele modificări efectuate ca urmare a sesizărilor:
Trenul R5624 (luni-vineri) va pleca din Putna la 05:51 ,va ajunge în „Rădăuți Gara Mică h.” la 07:08 , iar în Suceava la 08:24. Astfel publicul călător țintă (elevi/navetiști) către Rădăuți, va fi avantajat de noul program.
Trenul R5629 (luni-vineri) va pleca la 18:51 din Suceava și va ajunge la Putna la 21:30. Deci va fi mutat mai târziu, ceea ce avantajează călătorii, fiind ultimul tren al zilei.
Toate trenurile vor fi compuse din locomotivă și 3 vagoane pentru a satisface numărul mare de călători pe această rută.
Restul trenurilor vor circula după mersul propus inițial, pe care l-am prezentat pe pagină.
De asemenea motivul pentru care trenurile 5623 și 5629 cu plecare din Suceava seara, nu pot fi trasate mai târziu este următorul:
Administratorul infrastructurii, în speță compania CFR SA, nu permite accesul trenurilor pe secția Dornești-Putna decât 16 ore / zi. Astfel trenurile nu pot circula între orele 21:00 și 5:00. Motivul deciziei de suspendare (introdusă în 2020), îl vom expune după ce primim punctul de vedere pe care l-am solicitat companiei în cauză.
Precizăm că SNTFC IAȘI a solicitat reducerea suspendării de la 8 ore la 6 ore/zi pentru a muta trenurile de seară mai târziu, însă răspunsul regionalei Iași CFR SA a fost nefavorabil.
Informațiile de mai sus nu sunt copiate ad-literam din răspunsul primit, ci explicate detaliat pe înțelesul tuturor având însă păstrată poziția și punctul de vedere al companiei SNTFC CFR Călători SA, cărora dorim să le mulțumim pentru buna colaborare cu Asociația Calea Ferată Dornești-Putna (ACFDP) în rezolvarea acestei situații.
Mulțumim și celor care nu au rămas indiferenți și au trimis sesizări/petiții, ne urmăresc pagina/grupul și ne apreciază activitatea.