Autobuzele electrice ajunse la Suceava vor deservi în principal pe locuitorii străzilor înguste din Burdujeni Sat, Ițcani, Zamca dar și o rută regulată către Cetatea de Scaun

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu a oferit azi detalii suplimentare privind mult așteptatele autobuze electrice care au ajuns în cele din urmă în municipiul reședință de județ, în garajul TPL.

Ion Lungu a arătat că cele cinci autobuze electrice vor fi folosite pe traseele mai îndepărtate, pe străzile înguste din Burdujeni Sat, Ițcani dar și pentru zona Zamca. Acestea vor fi folosite, de asemenea pentru curse regulate către Cetatea de Scaun. Valoarea acestor cinci autobuze de mici dimensiuni (cu 19-20 de locuri) a fost de 4,7 milioane de lei.

Mijloacele de transport în comun electrice vor avea o autonomie de 150 de kilometri, suficient pentru un traseu zilnic al unui mijloc de transport în comun în municipiul Suceava.  În caz de forță majoră, bateriile acestor moderne autobuze vor putea fi, dacă traficul rutier va necesita acest lucru, reîncărcate la prizele pentru realimentare  rapidă   de la garajul TPL de pe strada Traian Vuia.

Garanția bateriilor noilor mijloace de transport în comun electrice este de 24 de luni, a anunțat primarul municipiului Suceava, Ion Lungu.

Desigur, sunt așteptate la Suceava cele 40 de autobuze electrice care ar urma să fie aduse pe baza unei finanțări europene. Doar că aici lucrurile se derulează mai greu, fiindcă rigorile celor de la Bruxeless sunt mai drastice decât cele ale partenerilor elvețieni. Pentru aceasă investiție europeană s-a ajuns la  faza de evaluare și ulterior de precontractare, trebuind la jumătatea lunii viitoare să se convoace o ședință de consiliul local municipal pentru a se accepta contractul privind finanțarea europeană și care înseamnă de fapt actualizarea datelor din mai vechiul proiect.

Iobn Lungu crede că nu vor fi împotriviri în deliberativul local, proiectul va merge mai departe, iar cele 40 de autobuze electrice mult așteptate vor ajunge în cele din urmă, la Suceava.

Primarul Sucevei a oferit și un răspuns unor suceveni care l-au întrebat pe pagina sa de socializare, de ce nu s-a gândit să opteze pentru mijloace de transport în comun ”hibride”, care să funcțineze și cu combustibili fosili (motorină sau benzină), și cu curent electric. Ion Lungu a explicat că mijloacele de transport în comun cu alimentare electrică constituie cea mai bună soluție pentru transportul urban de călători. Transportul hibrid poate fi folosit pentru rute interurbane iar operatorii unor astfel de curse nu au decât să acceseze bani europeni pentru dezvoltarea propriilor afaceri.

Este cert că  pentru transportul public de călători în interiorul municipiului Suceava, autobuzele electrice vor fi cele care vor asigura o gură de oxigen pentru TPL, fiindcă prețul curentului este de 7 ori mai mic decât cel al motorinei și, în consecință, firma  de transport public de călători va putea să reconfigureze  contabilitate, putând să facă economiile necesare pentru ca să fie bani suficienți pentru salariii, întreținerea mijlocelor de transport, pentru buna funcționare a firmei cu unica acționar Consiliul Local Suceava.

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu a transmis că în data de 7 mai a.c.,la ora 10.30, va avea loc evenimentul de promovare a proiectului ”Electromobilitate – vehicule electrice pentru o municipalitate verde”, co-finanțat prin Programul de Cooperare Elvețiano – Român. Atunci va avea loc o conferință de presă susținută de primarul municipiului Suceava iar ulterior se va face vizualizarea rezultatelor proiectului, în parcarea principală a Primăriei municipiului Suceava.

Dincolo de limbajul specific specialiștilor în proiecte cu finanțare din afara granițelor țării, trebuie menționat că la  Suceava  este așteptat ambasadorul Elveției în România, membri ai ambasadei, oameni care au pus umărul la finalizarea proiectului Suceava – Elveția, acum finalizat și nu oricum. După ce cu banii elvețieni s-a reabilitat în cea mai mare măsură iluminatul public din municipiu precum și din mai multe instituții de învățământ, au rămas fonduri suficiente și pentru achiziționarea a cinci autobuze electrice de mici dimensiuni, care vor deveni funcționale din luna mai a acestui an pe traseele indicate de Ion Lungu.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *