Băgați în izolare, fără vină. Rezultatele pozitive covid, transmise eronat de CoronaForms trimit oameni neinfectați în izolare. DSP caută explicații

Disfuncționalitățile din platforma de monitorizare a infectărilor cu Sars-Cov2, gestionată de Ministerul Sănătății, sunt tot mai vizibile în ultima perioadă. Chiar dacă atenția generală a publicului se îndreaptă acum către conflictul din Ucraina iar pandemia Covid a căzut pe planul doi, nu este lipsit de importanță să știm că aceasta nu a fost eradicată.

Iar când entități finanțate de statul român transmit avertizări punctuale pentru români care, conform bazei de date CoronaForms ar fi bolnave, sunt puse sub semnul întrebării, utilitatea acestora ridică semne de întrebare.

O persoană din municipiul Suceava a primit astăzi, 27 februarie 2022, un mesaj telefonic prin care este anunțată că :

”Rezultatul testului Covid RTC – PCR din data de 27.02.2022, pentru I.B. cod numeric CNP 2*******90011, este pozitiv. Stați acasă și contactați medicul de familie”.

După 2 minute, de la aceeași entitate – CoronaForms, a venit un al doilea mesaj: ”I.B. cod numeric CNP 2*******90011, este în izolare în perioada 27.02.2022 – 3.03. 2022”.

Pentru că persoana din Suceava care a primit aceste mesaje  nu a avut nicio treabă cu testarea covid, este triplu vaccinată și sănătoasă, a sunat la DSP pentru a se lămuri de ce a fost destinatarul unui asemenea mesaj, gândind că pe de altă parte, că cealaltă persoană, care a făcut testul PCR, habar nu are dacă este sau nu pozitivă, dacă trebuie sau nu să stea în izolare.

În plus, pentru că Poliția verifică persoanele aflate în izolare dacă stau acasă, este foarte posibil ca la un moment dat un echipaj al acesteia să bată la ușa casei pentru a verifica dacă persoana indicată de platforma CoronaForms este cu adevărat izolată, dacă nu, să-i aplice amenzi.

De la dispeceratul Covid organizat la DSP Suceava, persoana nedumerită, introdusă fără să știe în rândul infectaților, a primit cel mai facil răspuns, venit de pe un telefon privat, nicidecum de pe cele oficiale,  afișate pentru contact:  

A  fost certată că a sesizat această situație, i s-a cerut să transmită toate datele personale, inclusiv  CNP-ul, pentru ca fetele de la DSP să facă verificări pe numele ei în baza de date. De remarcat că angajata de la DSP care a purta conversația, nu și-a declinat identitatea.

Într-un fel, ”telefonistele” de la DSP au acceptat posibilitatea  unei erori,  ca persoana cealaltă, care a făcut într-adevăr testul covid, să fi greșit o cifră la numărul de telefon oferit la centrul ce testare unde și-a verificat starea de sănătate. Și ca argument peentru tonul răstit folosit, funcționara de la Direcția de Sănătate Publică a explicat că așa vorbește eea, fiindcă lucrează cu foarte multă lume.

Întrebarea de bază rămâne aceasta:

Un sistem național anticovid, configurat de Ministerul Sănătății cu subunitățile din teritoriu: direcțiile de sănătate publică, cu toate ”căpușele” de comunicare, de la Grupul de Comunicare Strategică până la această platformă CoronaForms și mai jos la micii informaticieni de pe la DSP-uri, se bazează în marele lor program de gestionare a covidului pe un simplu număr de telefon, care, dacă nu este scris bine, produce haos în sistem.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.