Bucurie de scurtă durată pentru sucevenii din zona Albina a cartierului George Enescu. S-a turnat asfalt în parcare dar a fost spart pentru că dedesubt s-a crăpat țeava de apă caldă

O poveste scurtă despre ce s-a petrecut într-o parcare din spatele blocului turn de la intersecția Străzii Zorilor cu Strada Scurtă, canal rutier direcționat direct, cu sens unic, către marea intersecție de la ”Curcubeul”, cu Bulevardul George Enescu. Firma SUCT a pornit din toamnă o amplă operațiune de reabilitare a parcărilor dintre blocuri, conform contractului încheiat cu Primăria Suceava. Meseriașii au început lucrările spre sfârșit de toamnă dar au trebuit să se oprească, fiindcă vremea nu a permis continuarea lor. În primăvară, asfaltatorii SUCT au reluat operațiunea în forță, reușind să repună în circulație alei asfaltate, să configureze parcări pentru cei din cartier, să așeze borduri și pavele, unde s-a impus.

Necazul pentru locuitorii din zona Albina a cartierului George Enescu și cei din împrejurimi a venit însă inopinat, după ce pe spațiul larg de parcare s-a turnat statul de uzură și s-au marcat parcările.

Țevile de apă caldă gestionate de Thermonet  au crăpat acum două zile sub parcarea asfaltată în această primăvară.

Peste 1000 de cetățeni ai municipiului reședință de județ, locuitori în această parte a cartierului George Enescu, racordați la sistemul centralizat de furnizare al apei calde și căldurii, au rămas fără acest serviciu. Țevile vechi s-au spart chiar sub asfaltul proaspăt turnat de SUCT , spre bucuria locuitorilor din preajmă.

Thermonet a intervenit cu lucrători care au spart asfaltul nou dar și pe cel vechi, au trecut și prin stratul de prundiș pe care s-a configurat acum jumătate de veac noul cartier al Sucevei  și prin stratul de argilă de dedesubt  pe care s-au  ridicat blocurile, ajungând la rețelele de utilități făcute din  țevi din fier,  care și-au făcut datoria față de oraș jumătate de secol dar acum, ruginite fiind, cedează unde nici nu te aștepți, inclusiv sub parcări nou asfaltate.

Un muncitor de la Thermonet a explicat simplu:  ”S-au spart țevile vechi din fier, le înlocuim cu altele din material plastic, mai rezistent. Dacă știam că se vor sparge, le înlocuiam înainte să se toarne asfalt. Dacă nu cădeau bucăți din carosabil în canal, care să îl  blocheze puteam trage țevile mai repede. Așa, a trebuit să săpăm într-o parte și în alta a parcării, să punem țeava nouă și poate că, dacă nu până deseară, mâine să se dea apă caldă în cartier”.

Turnarea de asfalt, urmată de spargerea acestuia pentru că dedesubt utilitățile, fie acestea de apă, canal, agent termic, gaz, televiziune prin cablu  etc, care se deteriorează imediat, sunt operațiuni care fac parte din peisajul general urban al României. Dar tot românii spun că ”graba strică treaba”.

Un telefon între doi șefi de firme, cu interes comun, dezvoltarea municipiului Suceava, ar fi putut rezolva o problemă, ”gen”: ”aveți conducte pe acolo? sunt vechi? eu vin să asfaltez parcarea… , le înlocuiesc dacă nu mai țin, vorbesc cu specialiștii mei, nu te apuca de asfaltat două – trei ceasuri, lasă-mă o zi…” Citate din filme.    

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *