Caloriferele reci din Rădăuți, primarul preocupat, administratorul unic de la Servicii Comunale și omul gospodar care își face iarna car și vara sanie

Primarul municipiului Rădăuți, Bogdan Loghin, a transmis pe pagina sa de facebook un mesaj emoțional către rădăuțenii din cele 4200 de apartamente, aproape jumătate din populația orașului, care suferă în aceste zile de frig, fiindcă firma Nord Gaz a sistat furnizarea gazului metan către centralele termice din oraș. Școlile din oraș, sute de firme, alte instituții publice, se află în aceeași situație.

Cauza este cunoscută: datoria foarte mare, de mai multe milioane de lei pe care societatea primăriei, SC Servicii Comunale, o are către furnizorul de gaz metan din Rădăuți. Spre rușinea administrației publice rădăuțene, cazul a făcut obiectul dezbaterilor și pe posturile naționale de știri TV, nefiind deloc evitate interviurile cu oamenii care tremură de frig în casă, care și-au amintit de vremurile de tristă amintire, dinainte de 1989.

Înainte de a da cuvântul primarului Bogdan Loghin, pot fi punctate câteva lucruri: Imediat după ce Nord Gaz a devenit furnizor unic de gaz metan pentru municipiul Rădăuți, firma privată care a fost primită cu brațele deschise de administrația publică rădăuțeană și-a găsit centrul de comandă unde altundeva decât în clădirea SC Servicii Comunale, societatea primăriei.

Conflictele între gazdă și chiriaș nu au întârziat să apară, atunci când plata facturii curente pentru gazul metan consumat pentru apa caldă și încălzirea rădăuțenilor nu s-a mai achitat la timp.

O luptă lungă cu Nord Gaz a fost purtată de Nistor Tătar, director mulți ani la Servicii Comunale, uneori dusă în două direcții: cu administrația locală condusă de Aurel Olărean pe de o parte, cu Nord Gaz, pe partea cealaltă. În cele din urmă, Nistor Tătar a ajuns primar, a ținut cumva în echilibru relația tensionată cu furnizorul de gaz metan.

După ce nu a mai fost ales primar, Nistor Tătar nu a mai fost primit în colectivul SC Servicii Comunale, nici măcar ca și consultant. Administrarea firmei cu acționar unic Consiliul Local Rădăuți a fost preluată de o persoană agreată de noua conducere a Primăriei Rădăuți, tânărul inginer  Adi Jecalo, care a dobândit și  titulatura de ”administrator unic”, al societății de interes public.

Și primarul Bogdan Loghin și protejatul său, administratorul unic de la SC Servicii Comunale Adi Jecalo, sunt tineri plini de dorința, nimeni nu se îndoiește, de a lucra în interesul locuitorilor orașului Rădăuți. Doar că amândoi au irosit o vară întreagă, canalizându-și energiile tinerești în cu totul alte direcții decât cele care sunt cu adevărat importante pentru rădăuțeni.

De la Băsescu încoace, toată lumea știe că iarna nu- ca vara. Iar de la strămoși încoace, se știe că omul gosăpodar își face iarna car și vara sanie.  

Rădăuțenii care îngheață de frig în case, sunt rugați de primarul Bogdan Loghin să aibă încredere că vor veni bani de la guvern.

Mesajul primarului Rădăuțiului,  Bogdan Loghin:

 

Dragi rădăuțeni,

Suntem conștienți de disconfortul cauzat de lipsa căldurii și apei calde în locuințele branșate la sistemul centralizat de termoficare.

Este o situație total nefericită și vă înțelegem nemulțumirile și reproșurile. Le împărtășim, la rându-ne.

Toată noaptea precedentă am căutat cele mai urgente variante disponibile, pentru deblocarea acestei situații.

Acum, vom primi ajutor din partea Guvernului României, în valoare de 1.500.000 lei. Această sumă este o subvenție pentru factura finală a cetățenilor, contribuind la diminuarea acesteia. Vom redirecționa acești bani către SC SERVICII COMUNALE SA. În plus, vom dispune și alocarea sumei de 500.000 de lei, din bugetul Primăriei Rădăuți, sumă pe care o alocăm, de urgență, pentru deblocarea situației, în conturile aceleiași companii.

În plus, față de aceste demersuri la nivel local, am cerut o notă de fundamentare companiei Servicii Comunale, notă pe care am transmis-o Consiliului Județean și Prefecturii Suceava, pentru a fi prezentată Guvernului României. În acestă notă s-a cerut ajutor financiar de urgență, destinat deblocării situației din acest moment.

Cu toate eforturile depuse în acest sens, comunicarea cu conducerea companiei Nord Gaz este una defectuoasă și îi rugăm, pe această cale, să trateze cu maximă responsabilitate gravitatea situației în care ne aflăm.

Dragi rădăuțeni, întotdeauna, unica noastră preocupare sunteți voi!

Așa să ne ajute Dumnezeu!

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *