Mopan Suceava
Social

DGASPC: În 90 de zile trebuie reînnoite certificatele de încadrare a copilului cu handicap,  atestatele de asistent maternal și certificatele de încadrare în grad de handicap expirate în perioada de de alertă

Directorul executiv al DGASPC Suceava, Georgeta Nadia Crețuleac,  a transmis că, odată ce starea de alertă a încetat, într-un interval de 90 de zile vor trebui reînnoite certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate a expirat în perioada de de alertă.

Prezentăm în cele ce urmează conținutul comunicatului de presă transmis de DASSPC Suceava:

 

Având în vedere decretarea încetării stării de alertă de către Președintele României și ridicarea tuturor restricțiilor adoptate pentru prevenirea și combaterea  pandemieide COVID-19, aducem la cunoștința publicului și a celor interesați următoarele:

Începând cu data de 9 martie 2022, STAREA DE ALERTĂ A ÎNCETAT!

Certificatele de încadrare a copilului într-un grad de handicap și atestatele de asistent maternal eliberate de comisia pentru protecția copilului, precum și certificatele de încadrare în grad și tip de handicap eliberate de comisia de evaluare a persoanelor adulte cu handicap a căror valabilitate a expirat în perioada de de alertă, trebuie reînnoite în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă.

Pentru evitarea situațiilor neplăcute de încetare a drepturilor bănești cuvenite persoanelor încadrate în grad de handicap, în cazul în care certificatul de handicap nu este reînnoit în termen de 90 de zile de la încetarea stării de alertă, rugăm părinții copiilor  încadrați în grad de handicap, persoanele adulte cu dizabilități sau aparținătorii acestora, precum și autoritățile  locale să urgenteze depunerea dosarelor de handicap (prin poștă) în cel mai scurt termen, luând în calcul perioada de analizare a dosarelor și lipsa unor eventuale documente, programarea și evaluarea care va avea loc la sediul Direcției, în cadrul celor două servicii de evaluare complexă, copii și adulți cu dizabilități precum și completarea de către specialiști a documentației în urma evaluării complexe, în vederea înaintării propunerii de reînnoire a certificatelor de handicap în cadrul ședințelor comisiilor de specialitate.

Director executiv, Georgeta Nadia Crețuleac

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *