Directorul TPL Gabriel Petruc răspunde punctual la probemele ridicate de introducerea sistemului ticketing pentru autobuzele din Suceava

Gabriel Petruc, directorul Societății TPL, care asigură transportului public de călători în municipiul Suceava, a făcut public un mesaj, pe pagina sa de socializare, în care explică cetățenilor nemulțumiți, în mai multe puncte, cum s-a funcționat trecerea la ticketing pentru călătoriile cu autobuzele municipale, vina aparținând, în opinia sa unor indivizi carem deliberat sau nu, au blocat aparatele din stații, oferind și informații despre cum pot fi acestea folosite corect:

 

În aceste zile am primit mai multe întrebări despre sistemul de ticketing. Încerc sa răspund mai jos.

  1. Nu am putut plăti cu bancnote la automatul din stația „X”.

În fiecare zi avem câteva situații în care călătorii introduc fragmente de bancnote sau bancnote arse cu bricheta ori alte obiecte în fanta pentru bancnote. De obicei, aparatul reușește să le scoată înapoi. Dar aceiași călători repetă uneori încercarea și de 6-7 ori, până reușesc să blocheze aparatul. Alteori introduc monede în fanta pentru bancnote.

Alteori bagă forțat bani împăturiți fără a cere măcar bilet (bagă banii înainte de a comanda operațiunea, ca la automatele de cafea).

Alteori bagă câte 3 bani de un leu deodată.

Iar exemplele pot continua.

Avem o echipă care aleargă toată ziua de la un automat la altul pentru a rezolva aceste probleme.

Dar sistemul nu e conceput pentru a fi luat câte un bilet de fiecare dată când doriți să călătoriți. Sunt orașe mari care nu au niciun astfel de automat. La noi sunt 22.

Pentru a evita astfel de situații, puteți folosi portofelul electronic sau aplicația mobilă SuceavaPass. Sau puteți folosi cardul bancar pentru plata la automatul de bilete.

De la zi la zi sunt tot mai puține situații și sperăm ca lucrurile să se îmbunătățească pe măsură ce tot mai mulți cetățeni se obișnuiesc cu funcționarea aparatelor sau încep să folosească cardurile de călătorie sau aplicația mobilă SuceavaPass.

  1. Automatul „X” nu permite plata cu bancnote.

La 3 automate de bilete (Centrofarm, Autogara veche și Vasile Pârvan), obiectele introduse în procesatorul de bilete au reușit să provoace defecțiuni. Subansamblele defecte au fost trimise la producător pentru reparații în garanție. Am fost asigurați că le vom primi reparate în scurt timp și ni se vor trimite și câteva subansamble de rezervă pentru a nu mai avea aparate care nu primesc bancnote cât timp componentele sunt trimise la reparații.

  1. Ce trebuie să fac dacă un automat nu funcționează corespunzător?

Sistemul transmite automat alerte când un automat are o bancnotă blocată sau alte defecțiuni. Din nefericire, senzorii nu detectează întotdeauna obiectele străine introduse uneori poate cu rea intenție. În aceste cazuri și în orice alte situații în care aparatul nu funcționează corespunzător puteti suna la numărul de telefon afișat pe aparat. Între orele 6.00 și 21.00 există permanență la dispecerat. În zilele următoare vom introduce telefonul călătorului și vom pune afișe în toate stațiile și toate autobuzele.

  1. Am urcat într-un autobuz aglomerat.

Începând cu 9.01 au fost introduse autobuze suplimentare pe traseu. Acum circulă în Suceava mai multe autobuze decât oricând în istoria TPL. Dar a crescut mult și numărul de călători. Sunt situații în care ies mulți elevi de la ore la aceeași oră și aceștia aglomerează primele 1-2 autobuze care vin în statii. Uneori călătorii nu urcă în autobuzele 2 și 4 și așteaptă până vine linia 1, aglomerând acel autobuz pentru a nu mai intra pe la Iulius Mall.

Sunt de asemenea situații punctuale când se produce un accident și traficul se îngreunează foarte mult, cum a fost azi cu un accident în zona bazar.

Sunt zile în care vremea rea face ca mulți cetățeni să nu mai folosească mașina personală și asta duce la un aflux neobișnuit de mare de călători.

  1. De ce trebuie sa validez cardul dacă am abonament?

Validarea cardului este obligatorie în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Mai mult, o mare parte din călători beneficiază de abonamente gratuite (elevi, veterani de război, persoane deportate sau persecutate politic, etc.) sau de reduceri (pensionari, donatori de sânge, etc.). Pentru toate aceste categorii, municipalitatea trebuie să verifice dacă și în ce măsură ele sunt folosite. Acest lucru se face prin verificarea validarilor.

Mai mult, validarea ne permite să avem date despre porțiunile de traseu și intervalele orare la care sunt aglomerare autobuzele și putem lua masurile necesare pentru optimizarea serviciilor.

  1. Eu nu am abonament gratuit și mi se pare incomod să validez cardul.

Dacă nu doriți să validați și nu sunteți beneficiar de abonament subvenționat, puteți cumpăra un abonament exclusiv electronic în aplicația SuceavaPass. În acest caz, nu va mai trebui sa mai validați, e suficient să aveți telefonul la dumneavoastră pentru a demonstra la control că aveți abonamentul activat.

  1. La anumite ore este aglomerat în linia 15 sau linia 30.

Cunosc situația, doleanțele călătorilor sunt justificate, iar în cel mai scurt timp voi propune o soluție care va fi anunțată după ce va fi agreată de autoritatea de transport a municipiului Suceava.

Avem în vedere introducerea de curse speciale pentru transportul elevilor, curse suplimentare la anumite intervale orare și o noua linie expres cu autobuze mari, similară liniei 1 care să lege cartierul Burdujeni Sat de cartierul Obcini, fără a intra pe la Mall.

 

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *