Două petreceri de botez, organizate la un restaurant din Vicovu de Sus, întrerupte de polițiști. Administratorul și organizatorii amendați, petrecăreții avertizați și trimiși acasă

După ce în zilele precedente au fost identificate și stopate 3 petreceri private organizate la locuințele proprii sau în alte locații, și în cursul zilei de ieri, 08.05.2021 au fost stopate alte evenimente private, participanții fiind evacuați iar organizatorii sancționați contravențional.

Astfel, la data de 08.05.2021, în jurul orei 17.45 polițiștii Poliției orașului Vicovu de Sus au obținut o informație cu privire la faptul că, la restaurantul SC Vad Martin SRL din orașul Vicovu de Sus sunt organziate două evenimente private.

La fața locului s-au deplasat patrulele de ordine și siguranță publică planificate în serviciu, care în urma verificărilor efectuate au constatat că la un restaurant situat în zona centrală a orașului Vicovu de Sus, pe straja Calea Cernăuți, erau organizate două evenimente private, respectiv două botezuri.

La fața locului a fost identificat administratorul de 52 ani, localnic, care a declarat că la parterul restaurantului sunt organizate două petreceri private, respectiv cele două botezuri. 

În incinta restaurantului au fost identificate și legitimate un număr total de 35 de persoane.

Organizatorii petrecerii au fost identificați ca fiind un bărbat de 44 ani și un bărbat de 28 ani, ambii localnici.

S-a luat măsura sancționării contravenționale a administratorului și a organizatorilor conform prevederilor Legii nr. 55/2021, cu amenzi totale în cuantum de 6.000 lei. De asemenea, toți ceilalți participanți au fost sancționați cu măsura averismentului.

Totodată, s-a luat măsura evacuării din restaurant a tuturor invitaților.

În perioada 03 – 08.05.2021 polițiștii suceveni au derulat, pe raza județului, atât în mediul urban cât și rural, acţiuni de verificare a măsurilor sanitare vizând combaterea răspândirii noului virus SARS-CoV-2: au fost verificate 483 de societăți comerciale şi 102 mijloace de transport în comun, iar pentru neregulile constatate au fost aplicate 392 de sancțiuni contravenționale la Legea nr. 55/2020  în valoare de 166.600 lei. De asemenea, au fost verificate cu privire la respectarea interdicțiilor impuse 16.932 de persoane.

 Polițiștii reamintesc că petrecerile de orice fel, care au loc fie în restaurante, locuințe sau în aer liber sunt interzise încă din anul precedent 2020, indiferent dacă au loc în spații închise sau deschise. Aceste restricții se aplică și evenimentelor private care au loc în curțile caselor, sau în cadrul pensiunilor turistice. Măsura se regăsește și în Hotărârea de Guvern nr. 432/2021 prin care s-a decis prelungirea stării de alertă până la data de 12 mai 2021.  

Polițiștii monitorizează respectarea legii, preluând orice sesizare privind organizarea unor astfel de evenimente făcută prin SNUAU 112 sau TelverdeCovid sau valorificând informații proprii obținute din surse ocazinale, rețele sociale sau mass-media.

Poliția reamintește următoarele reguli:

Reamintim că organizarea evenimentelor private este interzisă conform Legii 55/2020 având în vedere contextul pandemic.

Zilnic echipajele de poliție, poliţie locală și jandarmerie aflate în serviciu pe raza județului verifică modul de respectare a legislației dar și a interdicției de circulație a persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în intervalul orar 22:00—05:00. 

            Circulația persoanelor este permisă în intervalul mai sus precizat pentru următoarele motive: 

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente; 
  • deplasări în afara localității a persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei; 
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/ însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie. 

Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional sunteți obligați să prezentați, la cererea forțelor de ordine, legitimația de serviciu sau adeverința eliberată de angajator ori o declarație pe propria răspundere. 

Pentru verificarea motivului deplasării în interes personal sunteți obligați să prezentați, la cererea forțelor de ordine, o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil. 

Declarația pe proprie răspundere trebuie să cuprindă: numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura. 

În continuare, polițiștii, împreună cu celelalte structuri ale M.A.I. și instituții cu atribuții de control, vor acționa, atât în uniformă cât și în civil, pentru verificarea respectării prevederilor Legii 55/2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de Covid-19. 

Recomandăm tuturor cetăţenilor  să păstreze distanțarea fizică, să poarte masca de protecție, să nu se expună la riscuri.

Nu dorim sancționarea cetățenilor, ci dorim ca toți să conștientizeze faptul că, sănătatea și viața persoanelor sunt cele mai importante, însă nu vom tolera nicio abatere a legii.

Reamintim de TELVERDE – 0800800165, numărul de telefon la care puteţi sesiza nereguli privind respectarea măsurilor stabilite în contextul COVID-19.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *