Informatizarea serviciilor din primăria Suceava nu va determina reducerea numărului de angajați. Primăria are 90 de posturi vacante, a explicat primarul municipiului, Ion Lungu. Cel mult, funcționarii vor fi redistribuiți

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a garantat ieri, într-o conferință de presă, că nu for fi dați afară salariați ai primăriei Suceava după ce se va pune în funcțiune proiectul ”APLICAT”, care va deveni funcțional în 24 de luni și care are ca scop declarat eliminarea birocrației din instituțiile publice prin implementarea unor sisteme informatice performante pe care cetățenii le vor putea utiliza, pentru a elimina cozile de la ghișee sau așteptările lungi în fața ușilor închise ale birourilor funcționarilor publici.  Nu va fi nimeni concediat pentru că la Primăria Suceava sunt acum 90 de posturi vacante.

” Nu vor fi dați oameni afară de la Primăria Suceava. Sunt 90 de posturi vacante, cel mult lucrătorii vori fi redistribuiți. Important este ca cetățenii să fie mulțumiți și sucevenii să fie cât mai apropiați de primărie și să poată să obțină cu celeritate și în termen cât mai scurt documentele în sistem electronic” a explicat primarul municipiului Suceava, Ion Lungu.

Reamintim că primarul municipiului Suceava, Ion Lungu a transmis cu o zi înainte că a semnat, la București,  un nou proiect pe fonduri europene, în cadrul programului POCA – Programul  Operațional Capacitate Administrativă. Contractul  pentru proiectul depus de municipiul Suceava în programul “APLICAT” (Administrație Publică Locală Informatizată  și Calitativă Aplicabilă Tuturor la Suceava),proiect în valoare de 2.774.418 lei,din care valoare eligibilă 2.774.418 lei  cu contribuția  de cofinanțare de 2% a municipalității  respectiv 55.548,2 lei. Perioada de implementare a proiectului este de 24 luni. ”În urma implementării proiectului se vor putea elibera electronic: certificat de urbanism; declarație începere lucrări construcție;  certificat atestare fiscală; certificat nomenclatură fiscală;  eliberare abonamente parcare; aprobare transport greu;  programare on-line evidență persoane și alte documente on-line. De asemenea vor fi dotări cu scanere, comunicații,servere etc. și actualizare management documente. Este un proiect conceput in avantajul cetățenilor care să beneficieze cu celeritate de anumite documente eliberate de municipalitate, nefiind necesar să se deplaseze până la primărie” a arătat primarul municipiului Suceava.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *