Pod provizoriu din tuburi între Verești și Udești, anunțat de președintele CJ Suceava, Gheorghe Flutur

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur a anunțat astăzi că, până la finalizarea reparațiilor la podul rutier peste apa Sucevei de la Verești, traficul rutier va putea fi reluat între localitățile Verești și Udești pe un pod provizoriu ce va fi realizat din tuburi de beton, după modelul deja ”omologat” anul trecut când s-a impus reabilitarea în regim de urgență a podului peste Suceava de pe DN2H, de la Milișăuți.

Podul avariat de la Verești este pe drumul județean DJ208D. 

„Am stabilit și se lucrează deja la amenajarea unui pod provizoriu cu tuburi prin albie, în amonte de podul existent, ca mașinile, și traficul greu și traficul ușor să poată circula pe această variantă până finalizăm ridicarea grinzilor de la podul de la Verești și reparația propriu-zisă”; a spus Gheorghe Flutur.

Președintele Consiliului Județean Suceava a arătat că a fost organizată o licitație pentru această lucrare, dar nu s-a prezentat niciun ofertant și crede că după actualizarea indicatorilor, va veni un constructor interesat să adjudece licitația și să reabiliteze podul.

„Vestea pentru cetățenii din zonă este că în câteva zile se va circula pe varianta provizorie, un pod pe tuburi de 1200 mm diametru, prin albia râului Suceava”, a transmis președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur.

Comparând cele două probleme, vedem asemănările și deosebirile:

Amândouă poduri trec peste râul Suceava, la o distanță de cam 50 de kilometri unul de celălalt, și pe albie, și pe căile rutiere. Sunt construite cam în același timp, în primii 30 de ani ai comunismului. S-au deteriorat abrupt, într-un singur an, 2018, în urma intemperiilor din vară. La amândouă s-a optat ori se optează pentru varianta podurilor provizorii, din tuburi de beton. Un pod de acest fel a fost luat de ape la Milișăuți la câteva zile de la instalare. S-a construit rapid un altul care a rezistat până la finalizarea lucrărilor la podul cel mare. La Verești nu s-a întâmplat așa ceva pentru că podul provizoriu încă nu a fost construit.

Deosebirea este că podul de la Milișăuți susține un drum național și toți factorii guvernamentali s-au implicat pentru ca reparațiile necesare pentru reconstruirea unui pilon, dinamitarea celui vechi, reconfigurarea segmentului de pod avariat se se termine repede, pentru ca tăierea  panglicii să se facă, indiferent de costuri, la termenul anunțat.

Podul de la Verești susține un drum județean iar toate cheltuielile aferente reabilitării acestuia trebuie suportate din bugetul județului Suceava. Care deocamdată, nu există, fiindcă bugetul național nu a fost încă ”omologat”.

Dacă pentru podul de la Milișăuți au fost arse niște etape, dată fiind situația de urgență, lucrările fiind date în încredințare directă unei firme, pentru podul de pe DJ208D de peste apa Sucevei, dintre Verești și Udești, vor trebui parcurși, am înțeles, toți pașii stabiliți  de legislația în domeniul licitațiilor, de la anunțurile de organizare a acestora până la epuizarea ultimelor mijloace de atac pe care le au la dispoziție, conform actelor normative, licitatorii ce ar putea cumpăra caietul de sarcini pentru realizarea acestei investiții.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *