Prefectul Mirela Adomnicăi, raport despre felul în care se gestionează alegerile prezidențiale în județul Suceava, în așteptarea înlocuirii din funcție

Prefectul județului Suceava, Mirela Adomnicăi a transmis astăzi, în conferință de presă că așteaptă ca în prima ședință de guvern de săptămâna viitoare să fie înlocuită din funcție:

”Cu siguranță, săptămâna viitoare va avea loc o ședință de guvern în care se vor emite cele două hotărâri de guvern, privind constatarea încetării exercitării temporare a funcției de prefect de către mine și numirea unui nou prefect”, a anunțat din start Mirela Adomnicăi.

Dar până atunci a trecut în revistă modul în care au fost pregătit cel de-al doilea tur al alegerilor prezidențiale de duminică 24 noiembrie,  precum și problemele care au trebuit rezolvate pe parcursul intervalului dintre primul și cel de-al doilea tur de scrutin.

În ceea ce privește turului II al alegerilor prezidențiale prefectul Mirela Adomnicăi a arătat că la cele 559 de secții de votare din județul Suceava, după primul tur, a fost o singură sesizare la secția 81 unde nu era asigurată încălzirea corespunzătoare iar problema a fost remediată.

A fost alocată în județul Suceava suma de 1.331.144 buletine de vot pentru cele două tururi. 1.236.084 timbre autocolante și 2.795 de ștampile cu mențiunea votat respectiv ștampile de control pentru cele 559 secții de votare. Toate materialele electorale organizate pe secții de votare vor fi distribuite conform programului.

Cât privește bugetul alocat pentru cele două tururi de scrutin, în județul Suceava, suma este de 8.148.000 de lei, din care ce mai mare pondere, 6.676.000 lei înseamnă cheltuieli de personal.

Referitor la cheltuielile de personal, după primul tur, până acum 2.615.120 lei către președinții și membrii birourilor secțiilor de votare iar în ceea ce privește bunurile și serviciile s-au cheltuit 897.805 lei.

Operatorii și informaticienii arondați secțiilor de votare nu au primit până acum nici un leu

O problemă mai delicată o reprezintă faptul că operatorii și informaticienii cooptați pentru a asigura buna funcționare a serviciilor informatizate de la secțiile de votare încă nu au primit nici un ban.

”În ceea ce privește cheltuielile de personal, nici la această dată nu sunt plătiți cei 824 de operatori și informaticieni arondați celor 559 de secții de votare. Reglementările obligă Prefectura să efectueze plata abia după ce pontajul acestora, întocmit de către Autoritatea Electorală Permanentă Locală va fi vizat de Autoritatea Electorală Permanentă Centrală.

Îmi doresc ca până pe 25 noiembrie când vor fi efectuate plățile aferente turului doi, să avem pontajele vizate pentru cel puțin primul tur, dacă nu se poate să fie vizate ți pentru turul doi sau să se găsească o formulă pentru a se putea efectua plata astfel încât începând cu 25 noiembrie 2019, ora 6 dimineața, toți cei implicați în buna desfășurare a procesului electoral în secțiile de votare, să-și poată primi sumele cuvenite”, a declarat prefectul Mirela Adomnicăi.

Cum au vrut unii membri ai secțiilor de votare să primească bani pentru cinci zile de muncă, deși au prestat doar trei zile

Prefectul Județului Suceava, Mirela Adomnicăi, a clarificat și problema ridicată de unii membri ai secțiilor de votare care doreau să fie plătiți pentru 5 zile, cum prevede legea, nu pentru 3, cum a decis Instituția Prefectului. Totul a plecat, se pare, de la faptul că unele formațiuni politice și-au schimbat membrii în secțiile de votare până cu trei zile înainte de primul tur, astfel încât cei stabiliți definitiv nu puteau să primească bani pentru zile în care nu numai că nu au lucrat la secțiile de votare ba, unii dintre ei, nici nu știau că vor deveni  membri ai birourilor acestor secții.

Iată explicația oferită de prefectul Mirela Adomnicăi:

”A apărut în spațiul public o polemică legată de plata membrilor birourilor secțiilor de votare.

Legislația pentru aceste alegeri prezidențiale din 2019 a prevăzut în premieră posibilitatea ca președinții, locțiitorii, membrii secțiilor de votare, reprezentanți ai formațiunilor politice, să poată fi pontați și plătiți până la 5 zile. Pentru că în secțiile din afara țării, votarea s-a desfășurat pe parcursul a 3 zile. Legiuitorul a reglementat această posibilitate de plată, la modul general, pentru toți membrii secțiilor de votare.

În ceea ce privește pontajul, acesta este în deplina responsabilitate a președintelui secției de votare pentru toată perioada în care acel birou din secția de votare și-a desfășurat activitatea. Nu este nici de competența prefectului, nici a Instituției Prefectului să verifice această activitate. Instituția Prefectului este casieria de unde se plătește prestația acestor persoane implicate în activitate.

Dar ca orice plată într-o instituție publică, trebuie să fie susținută de documente contabile. Pe data de 11 noiembrie 2019, la casieria din Instituția Prefectului am primit ca documente contabile din partea tuturor președinților secțiilor de votare, cele două documente pe care le-am solicitat de fiecare dată: pontajul care trebuie să cuprindă cel puțin 6 ore pontate în fiecare zi pentru a putea fi plătită ziua respectivă și procesul verbal care face dovada calității de membru în secția de votare.

Procesele verbale care ne-au fost aduse pe 11 noiembrie erau toate datate cu 8 noiembrie de către Biroul Electoral Județean care și-a actualizat la zi componența birourilor secțiilor de votare, s-a efectuat plata pe 3 zile, cât se cuvenea din corelarea celor două documente.

Am verificat ulterior punctual situația fiecărui membru din secțiile de votare pentru că au fost foarte multe modificări făcute de către formațiunile politice în ceea ce privește reprezentanții lor în secțiile de votare.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *