S-a surpat un pod. Ce atâta scandal? Podul de pe DN 2H de peste apa Sucevei, de la Milișăuți s-a dărâmat parțial sub propria greutate. Acum un an acesta a fost reconstruit parțial de Drumurile Naționale și redeschis cu entuziasm

IPJ Suceava a anunțat azi-dimineață că luni seară, pe la ora 20.44 , polițiștii orașului Milișăuți au fost sesizați despre faptul că pe podul oraşului Milişăuţi a avut loc o surpare a trotuarului pe partea stângă din direcţia Rădăuţi – Suceava. 

La faţa locului polițiștii au constatat că trotuarul  era surpat fiind căzut cu tot cu balustrada de fier pe o porţiune de circa 27 de m lungime.

Dânșii au anunțat telefonic dispecerul din cadrul Secţiei Drumuri Naţionale Suceava, solicitându-i de urgenţă să trimită un echipaj de intervenţie pentru a semnaliza zona şi pentru a comunica dacă se impune blocarea circulaţiei rutiere pe pod . 

De asemenea s-a procedat la dirijarea traficului rutier și pietonal pentru a nu exista incidente, afară fiind întuneric, iar podul nefiind iluminat public.

Un angajat al Primăriei Milişăuţi, a ajuns mai repede la locul unde s-a produs evenimentul și a declarat polițiștilor că  nu a trecut nimeni pe pod  în momentul surpării trotuarului şi nu a văzut nicio persoană căzută sub pod.

Ulterior, după 120 de minute s-a prezentat un echipaj din cadrul SDN Suceava care a procedat la semnalizarea zonei unde a fost surpat trotuarul de la pod cu indicatoare de semnalizare aferente pentru a preveni accidentarea vreunui pieton .

Între trotuar şi partea carosabilă de pe pod există o bordură înaltă care nu a fost afectată de căderea trotuarului , autovehiculele putând circula în siguranţă.

Cei de la  Secția Drumuri Naționale (SDN)  Suceava au transmis că nu a fost afectată structura de rezistenţă a podului.

 

Acesta este conținutul comunicatului de presă transmis de IPJ. Astăzi dimineață, pe la ora 10.00, era așezată în zona unde s-a produs prăbușirea podului o autoutilitară a SDN Suceava iar la intrarea pe pod erau amplasate niște indicatoare cu restricții de viteză la limita de 30 de kilometri pe oră. Desigur, nimeni nu le respectau astfel că autoturismele localnicilor ori cele ale trecătorilor prin zonă dar și TIR-urile cu marfă, ca să nu mai vorbim despre autocamioanele cu remorcă încîrcate cu zeci de metri cubi de lemn ”zburau” pe podul avariat cu de la 60 de kilometri pe oră în sus,  fără ca cineva să tempereze elanul conducătorilor auto.

De fapt, abia după ce am ajuns la fața locului și am schimbat câteva vorbe cu cei doi – trei lucrători de la Drumurile Naționale, care au dat asigurări că trotuarele sunt putrezite și pot pica oricând dar șoseaua ca atare este bună și funcțională pe podul de la Milișăuți de peste apa râului Suceava, a ajuns și un echipaj de poliție, preocupat mai degrabă de faptul că, dărâmându-se partea cu trotuarul a podului, s-a stricat conexiunea la televiziunea prin cablu și la telefonia fixă. Au acceptat și polițiștii garanția celor de la Drumuri Naționale cum că nu este nici un pericol să se prăbușească podul din cauza circulației rutiere, doar traficul pietonal fiind întrerupt fiindcă doar  trotuarul, (corp comun cu podul, n.r.) s-a prăbușit sub propria greutate.

Polițiștii au luat notă de cele explicate de specialiștii de la Drumuri Naționale, s-au îmbarcat în mașină și au plecat, mulțumiți, acolo de unde au venit, făcând slalom printre TIR-uri, autoturisme și autocamioane încărcate cu zeci de metri cubi de lemn, sub roțile cărora, la viteză de peste 60 de kilometri pe oră,  podul cel sigur de la Milișăuți tremura, iar la cele două capete  ale sale drumarii apucaseră să pună o restricție de viteză la maxim 30 de kilometri pe oră, neluată în seamă nici de șoferii grăbiți, nici de polițiștii și mai grăbiți care nu au catadicsit să posteze un echipaj care să îi determine pe participanții la trafic să respecte minima indicație și să nu se claxoneze unul pe altul la intrarea pe podul de peste râul Suceava de la Milișăuți.

Istoria acestei construcții este destul de cunoscută: Podul s-a făcut prin anii 60, de comuniști. A căzut, în zona albiei minore a râului Suceava în 2018, sub capitaliști. S-au reconstruit segmentele dintre cei trei piloni într-un timp record, în condițiile în care s-au amenajat poduri din tuburi de beton provizorii peste apa Sucevei, unul dintre acestea, foarte precar asamblat de o firmă de construcții care are afaceri în zonă,  fiind distrus la prima viitură. Când s-a repus în funcțiune podul a fost bucurie mare, tăieri de panglici și ospăț. Nimeni nu a spus atunci că doar o bucățică din pod a fost refăcut. De o parte și de alta a porțiunii reconstruite, de vechiul pod, mult mai lung, nu s-a atins nimeni. Iar aseară, precum vedem, o parte din acesta s-a dărâmat.

Please follow and like us:

One thought on “S-a surpat un pod. Ce atâta scandal? Podul de pe DN 2H de peste apa Sucevei, de la Milișăuți s-a dărâmat parțial sub propria greutate. Acum un an acesta a fost reconstruit parțial de Drumurile Naționale și redeschis cu entuziasm

  • 18 februarie 2020 la 13:42
    Permalink

    Prea multe poduri! Oricum, așteptăm și poza cu domnul Flutur,în costumația de la balul gospodarilor, dar cu cască și lopată, să se pozeze pe pod,să fie,acolo,de leac…

    Răspunde

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *