Scaunele chinezești din autobuze și transportul electric din Suceava
În luna septembrie a anului 2020, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a anunțat că primele 25 de autobuze electrice, cumpărate de la un consorțiu chinezesc, au ajuns la Suceava. După procedurile legale de omologare și înmatriculare, acestea au fost recepționate spre sfârșitul aceluiași ani și imediat, au fost introduse în circuitul firmei de transport public din municipiu, TPL.
Fiecare autobuz, explica atunci primarul Ion Lungu, a costat 1,91 milioane de lei fără TVA. Acestea au o autonomie de 250 de kilometri, fără realimentare, și vor funcționa 15 ani. Perioada de garanție este de 8 ani.
Suceava dorește să devină ”oraș verde”, ambiție demnă de laudă. De aceea tot parcul auto al TPL a fost înlocuit cu mașini electrice. Mai mult, pentru transportul metropolitan, în localitățile limitrofe, vor fi cumpărate alte 65 de autobuze electrice.
Dar suceveanul cârcotaș, cel cu drobul de sare, se întreabă: Dacă motoarele autobuzelor acestea minunate, bijuterii, chinezării sau cum dorim să le lăudăm, vor rezista 15 ani fără reparații, cum se face că scaunele, aflate la vedere, arată în halul ăsta după nici trei ani de folosință? Fotografiile sunt, credem, relevante. Zice suceveanul resemnat: Marfă chinezească, la ce să te aștepți?