Șoseaua de centură a Rădăuțiului, deschisă astăzi pentru traficul rutier, în prezența primului ministru Ludovic Orban

Deschiderea pentru traficul rutier a centurii ocolitoare a municipiului Rădăuți a fost, fără doar și poate, cel mai important eveniment care vizează dezvoltarea județului Suceava, din această toamnă.

Au fost prezenți azi după amiază, la Kilometrul  8 al Șoselei de centură a Rădăuțiului, primul ministru Ludovic Orban, ministrul Transporturilor Lucian Bode, ministrul Culturii Bogdan Gheorghiu, parlamentarii  liberali suceveni Ioan Balan, Dumitru Mihalescul, Angelica Fădor, primarul municipiului Suceava Ion Lungu, primarul municipiului Rădăuți Bogdan Loghin, primarii unităților administrativ teritoriale din jurul Rădăuțiului care sunt traversate de noua șosea.

Gazdă a fost președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur care a trecut în revistă felul în care s-a reușit finalizarea investiției cu nouă luni înainte de termenul stabilit prin contract preucm și perspectivele care4 se deschid acum pentru dezvoltarea zonei:  

 

Gheorghe Flutur:  Perspective de dezvoltare economică  a zonei după deschiderea șoselei de centură a Rădăuțiului

 

”În calitate de gazdă, salut astăzi 20 noiembrie, aici la Rădăuți, în județul Suceava, prezența primului9 ministru al României, domnul Ludovic Orban și a ministrului Transporturilor, Lucian Bode. Primul ministru a fost în cinci luni de zile de trei ori la Suceava. Pe 20 iunie 2020, aici, la Rădăuți verificam stadiul lucrărilor la centura ocolitoare. Astăzi, și mulțumesc în numele sucevenilor Companiei de Drumuri, Ministerului Transporturilor, Guvernului României și constructorului pentru uriașul efort de a finaliza această lucrare, Centura ocolitoare a municipiului Rădăuți. Sunt de față primarii din Rădăuți și din localitățile din jurul Rădăuțiului. Este, cred, o premieră, o centură completă, un inel care ocolește municipiul Rădăuți. Are 7 sensuri giratorii,  dă o perspectivă foarte frumoasă de dezvoltare economică, industrială dar și turistică întregii zone de nord a județului Suceava.

Pe centura ocolitoare avem posibilitatea să mergem spre Putna – ctitorie Ștefaniană, spre Sucevița, dar avem și perspectiva de a decongestiona  traficul din municipiul Rădăuți”, a declarat Gheorghe Flutur.

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur l-a informat pe premierul Ludovic Orban că, după întâlnirea oficială de punere în trafic rutei ocolitoare de la Rădăuți, va avea o discuție cu primarii și responsabilii pe urbanism ale unităților administrativ teritoriale străbătute de noua șosea de centură, pentru a discuta planul de urbanism zonal și noua conjunctură pentru că se dorește să se dea o perspectivă unitară pentru  primăria Rădăuți și pentru celelalte primării, pentru dezvoltarea acestei zone, din punct de vedere industrial și din punct de vedere turistic.

”Felicit constructorul, știu că finanțarea s-a obținut pe fonduri europene, știu că 32 % era stadiul fizic anul trecut când dumneavoastră (guvernul Ludovic Orban, n.r.) ați preluat guvernarea, diferența ați preluat-o dumneavoastră, noi vă mulțumim și așteptăm și alte vești pe infrastructură de la dumneavoastră  în ceea ce privește autostrăzile, căile ferate și celelalte investiții”, a mia spus președintele Consiliului Județean Suceava.

 

Primul ministru Ludovic Orban: Via vita!, drumul însemnă viață, drumul înseamnă dezvoltare, dă naștere la investiții

 

 

Primul ministru Ludovic Orban a remarcat faptul că un constructor român a dovedit capacitatea de a finaliza o lucrare într-un termen cu 9 luni mai scurt față de prevederile conținute în contractul semnat. El a spus, de asemenea,  că  pentru următoarele investiții în infrastructura rutieră importante pentru Suceava și pentru regiunea Moldovei s-au făcut pași importanți, fiind desemnați deja câștigătorii licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate aferente celor trei tronsoane pentru Drumul Nordului: Suceava – Baia Mare.

 

”Un constructor român are capacitatea să finalizeze o lucrare într-un termen mai scurt cu 9 luni față de prevederile contractuale. Felicit constructorul pentru  mobilizare și seriozitate, mai ales pentru că s-a ținut de cuvânt după discuțiile pe care le-am avut în iunie, tot aici, când am evaluat stadiu lucrărilor.

Rădăuțiul și localitățile din jur au o centură extrem de utilă, care scoate traficul greu și cel de tranzit din Rădăuți și dă în același timp perspective de dezvoltare. Pentru  că de ceva vreme încoace s-a adeverit: Via vita!, drumul însemnă viață, drumul înseamnă dezvoltare, dă naștere la investiții. Sunt convins că peste 4 ani lucrurile se vor schimba în bine în jurul acestei centuri și vom vedea investiții care vor contribui la dezvoltarea economică a zonei.

Suntem extrem de determinați să realizăm proiectul A7, autostrada București – Siret.  Pe de altă parte, dăm o veste bună: legătura între Suceava și granița de vest se va putea face și pe Drumul Nordului, cum este cunoscut, care va face legătura între Suceava și Baia Mare, autostradă sau  drum expres. Astăzi s-au declarată câștigătorii pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru  cele trei tronsoane ale acestei investiții:  Baia Mare – Bistrița; Bistrița – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava”, a declarat primul ministru al României, Ludovic Orban.

 

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode: Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economic România

 

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, nu a fost nici el zgârcit cu laudele la adresa antreprenorului care a finalizat înainte de termen construirea rutei ocolitoare a municipiului Rădăuți și a dat la rândul său asigurări că și alte investiții de modernizare a infrastructurii rutiere din zona Moldovei la la care aceeași firmă lucrează, (șoseaua de centură a Bacăului, cu 16 kilometri regim de autostradă, dată ca exemplu)vor fi terminate înainte de termenul stabilit prin contract.   

”Ne revedem după cinci luni din iunie, de când împreună cu domnul prim ministru și cu o mare parte dintre cei prezenți eram aici și ne asiguram că varianta ocolitoare Rădăuți va fi finalizată înainte de termen. Antreprenorul care a realizat centura ocolitoare a Rădăuțiului, care realizează și centura Bacăului, de 17 kilometri din care 16  kilometri în regim  de autostradă, va fi dată în trafic peste câteva zile. Este vorba practic de primul tronson de autostradă din Moldova care va fi dat în trafic n acest an. Mulțumesc, alături de domnul prim ministru, antreprenorului pentru implicare și pentru tot ceea ce realizează în materie de infrastructură rutieră în România” a transmis ministrul Lucian Bode .

El a mai arătat că în ceea ce privește șoseaua  de centură a Rădăuțiului s-a reușit  realizarea acestei performanțe ( de terminare a lucrărilor mai devreme decât era stabilit, n.r.)  pentru că acest proiect a fost trecut pe fonduri europene nerambursabile, POIM 2014 – 2020, în luna aprilie a acestui an, asigurându-se astfel  banii necesari.  

”În noiembrie 2019, acest proiect de la Rădăuți avea un progres fizic de 32%. Astăzi reușim să îl finalizăm. Atunci deconturile erau undeva la 44 de milioane de lei iar într-un an am plătit 62,5 milioane de lei.

Am accelerat acest proiect, așa cum am făcut cu toate proiectele majore de transport din regiunea Moldovei. În ceea ce privește județul Suceava, investițiile în infrastructură au fost susținute puternic de guvernul Ludovic Orban.  

Au fost alocări record pentru întreținerea drumurilor naționale, de peste 50 de milioane de lei pentru lucrări de întreținere pe drumuri naționale, în raport cu 20 și ceva de milioane cât au alocat cei dinaintea noastră.

Investițiile în infrastructura de transport sunt o prioritate pentru guvernul de dreapta, în timp ce guvernele de stânga sunt orientate spre politici care încurajează consumul fără a susține economia reală prin încurajarea investițiilor.

Pentru Moldova, anul 2020 a fost anul în care am deblocat marile proiecte de investiții în infrastructura de transport. Autostrada A7, care va lega Ploieștiul de Buzău, Focșani, Bacău, Suceava, Siret, este un proiect pe care noi suntem hotărâți să îl finanțăm prin Programul Național de Recuperare și Reziliență (PNRR). Anul viitor vom finaliza documentația, studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, scoatem la licitație execuția iar conform obligațiilor din PNRR, până în 2026 trebuie să finalizăm acest obiectiv. Noi ne-am asumat prin programul de guvernare că vom finaliza cei 320 de kilometri dintre Ploiești și Pașcani în următorii 4 ani.

Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economic România”, a concluzionat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *