Taximetriștii lacomi de la Aeroport, rakeții din Ucraina și pasagerii prinși la mijloc

Pe grupul ”Suceava leagănul sufletului nostru”, găzduit de o rețea de socializare, s-a acceptat distribuirea, în urmă cu o zi, a unor mesaje care au conținut nemulțumiri ale oamenilor care ajunși la Aeroportul Internațional ”Ștefan cel Mare”, fie coborând din avion fie în așteptarea cuiva care e pe cale să coboare din avion, primesc, precum un pumn în falcă, atitudinea taximetriștilor care așteaptă călătorii ca în gara Burdujeni, oferindu-le serviciile contra unor prețuri cel puțin duble față de ceea ce ar putea înregistra aparatul, pentru kilometrii parcurși. O cursă de la Aeroport către Suceava, cu aparatul de taxat nu costă mai mult de 35 de lei. Rareori se găsesc însă taximetriști dispuși să accepte transportul pasagerilor cu mai puțin de 70 de lei.

Un răspuns transmis de  Poliția Transporturi Aeriene Suceava  vorbește despre promptitudinea semnalării unor astfel de situații și, cu administratorului grupului mai sus amintit, îl preluăm: ”Ne cerem scuze pentru situația transportului de la aeroport, care încă nu s-a remediat în totalitate, deși am depus eforturi în acest sens. Există unele motive obiective (care țin de legislație, de organizare, de lipsa de personal, de modul în care s-a practicat taximetria în Suceava în ultimii ani, de educația populației, etc). Din cauza lipsei acute de personal, duminică (13 ianuarie) și luni (14 ianuarie) nu a fost niciun polițist de la Transporturi Aeriene de serviciu la aeroport și probabil taximetriștii au profitat de situație.

În perioada imediat următoare serviciul de taximetrie va fi reglementat și reorganizat printr-un Regulament de Ordine Interioară și vom demara o campanie susținută atât de sancționare a taximetriștilor care refuză clienți sau nu pornesc aparatul de taxat, cât și de mediatizare a drepturilor pasagerilor. Mulțumim că ne-ați adus la cunoștință situația și vă rugăm să sesizați în continuare abaterile taximetriștilor ! Și noi ne dorim “o țară ca-n afară” și vom face tot ce ține de noi pentru a îmbunătăți lucrurile.”

Un răspuns pertinent la o solicitare pertinentă.

Am mers puțin mai departe, încercând să deslușim cum de s-a ajuns într-o asemenea situație.

Vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Viorel Seredenciuc, a oferit câteva răspunsuri și sugestii de rezolvare a situației. Desigur, acestea nu au legătură cu impertinența unor taximetriști. Viorel Seredenciuc a explicat că nu există la Aeroportul Suceava o stație de taxi funcțională. Taxiurile parchează pe marginea drumului, în afara zonei de responsabilitate a Aeroportului. Ca atare, taximetriștii nu pot fi supravegheați în ceea ce privește comportamentul mercantil de către poliția aerogării, care este sau nu este, funcție de program.

Pe de altă parte, în Consiliul Județean a fost aprobată o hotărâre prin care s-a acordat licența de efectuare a 25 de curse zilnic pentru firma TRANS CM Plopeni – Salcea, care și-a asumat responsabilitatea de a efectua aceste curse de două ori pe oră, făcând un circuit prin majoritatea cartierelor Sucevei: Obcine, George Enescu, Centru, Burdujeni, cu punct terminus Aeroportul.

Comportamentul taximetriștilor de la Aeroportul ”Ștefan cel Mare” Suceava – Salcea poate fi considerat ca un fel de palidă imitație a colegilor de breaslă ce pândesc la ieșirea de pe Aeroportul Otopeni din capitala scumpei noastre țări.

Dar sunt și lucruri mai grave, pe care vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Viorel Seredenciuc, ni le-a relatat și care trimit în derizoriu mojicia taximetriștilor.

Rakeții ucraineni și Aeroportul din Suceava

Până în toamna anului trecut, erau stabilite două curse internaționale pe traseul Cernăuți Ucraina– Aeroportul ”Ștefan cel Mare” Suceava România. Cursele erau asigurate de o companie românească și de o alta din Ucraina. Doar că, în toamna anului trecut, prin octombrie, acestea au fost sistate, la cererea celor două firme care nu puteau să ofere siguranță călătorilor ucraineni ce doreau să ajungă pe aeroportul din Suceava.

Tot mai des, microbuzele și autobuzele  acestor firme de transport public de călători, care au fost acreditate la nivel guvernamental, au devenit ținta ”rakeților”, indivizi interesați să scoată din trafic mijloacele de transport autorizate, pentru ca cele pe care le aveau sub protecție să circule fără concurență, de la Cernăuți spre Suceava – Bazar iar de acolo, doritorii de curse aeriene să fie duși la Aeroportul ”Ștefan cel Mare” cu microbuzele pe care patronii acestei afaceri cu iz mafiot le gestionează.  

Cursele oficiale Cernăuți – Aeroportul Suceava au pierdut, pe moment, bătălia cu rakeții ucraineni.

Dar Aeroportul Internațional ”Ștefan cel Mare” de la Salcea – Suceava, a câștigat propriul pariu, fiind depășit cu mult target-ul fixat la început de an.

Directorul Aeroportului, Ioan Măriuța, a transmis că numărul pasagerilor pe cursele ce au aterizat ori decolat de pe pista aeroportului sucevean a fost în 2018 de 353.280, față de 330.000 ținta inițială,  foarte relevant în cadrul acestei prezentări fiind  faptul că dintre pasageri, 27.275 au fost cetățeni ucraineni, cu 10.000 mai mult decât cu un an înainte. Directorul Ioan Măriuța a precizat că este vorba despre cetățeni cu pașapoarte ucrainiene și nu sunt incluse persoane cu dublă cetățenie în această statistică.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *