Text preluat din publicația Club Feroviar: Modificări neinspirate în mersul trenurilor Suceava-Putna. Ce spune Constantin Axinia, directorul Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Iași

Mersul Trenurilor Suceava-Putna va suferi din luna decembrie unele modificări neinspirate, în defavoarea pasagerilor, dar și a veniturilor CFR Călători. Concret, prin modificarea orelor de plecare a garniturilor, navetiștii vor fi ”împinși” către transportul rutier, în defavoarea căii ferate. Oficialii CFR Călători spun că au făcut în ultimele zile unele ”ajustări”, însă ele nu sunt majore, din cauza programului redus al CNCF CFR SA.

Asociația Calea Ferată Dornești-Putna susține că este ”inadmisibil” ca ultimul tren al zilei din Suceava către Putna să fie mutat tot mai devreme de la an la an, împingând oamenii către transportul rutier. Reprezentanții asociației dau și exemple concrete referitoare la mutarea orei de plecare a ultimului tren din Suceava:

  • 2018: 20:53
  • 2018-2019: 20:51 zilnic
  • 2019-2020: 20:51 zilnic
  • 2020-2021: 18:45 zilnic
  • 2021-2022: 18:45 zilnic
  • 2022-2023: luni-vineri 18:25 (în weekend la 17:11).

„Solicităm modificarea mersului trenurilor ce va intra in vigoare în decembrie 2022, ca ultimul tren al zilei să plece din stația Suceava după ora 20:00, nu la 18:25 și 17:11, cum au <gândit> cei responsabili!”, se arată într-un apel postat pe contul de Facebook al asociației menționate.

Dezavantaje pentru călători în Mersul trenurilor Suceava-Putna, din decembrie

Asociația a făcut o listă care include și alte dezavantaje care vor veni la pachet cu Mersul Trenurilor 2022-2023.

Astfel, actualul tren R5622 (viitor 5624) va ajunge la Rădăuți mai devreme cu aproximativ 10 minute decât în prezent, acest lucru fiind în dezavantajul elevilor navetiști care încep cursurile la ora 8:00. Trenul va ajunge la ora 06:45 în halta Gara Mică.

Pe de altă parte, în weekend ultimul tren din Suceava va pleca la 17:11 în loc de 18:45, cum se întâmplă acum. Unde mai pui că sâmbăta și duminica rămân tot două perechi de trenuri pe zi, ca acum. Un alt dezavantaj este că nu va exista nici din noul mers un tren direct Iași-Putna.

„Sunt multe întrebări! Hai să îi întrebăm pe ei DE CE? Alocă cinci minute și pune o întrebare sau mai multe despre aceste modificări lipsite de rațiune ce vor intra în vigoare din decembrie sau despre o nemulțumire privind mersul actual pe pagina de mai jos. Hai să le arătăm că existăm și avem voce! Răspunsurile le puteți trimite prin mesaj privat, iar noi vom face o postare cu ele (sub protecția anonimatului persoanei care a trimis petiția)”, este mesajul Asociației Calea Ferată Dornești-Putna către cei care doresc să se alăture demersului acesteia, pentru ca mersul trenurilor de pe ruta Suceava-Putna să fie făcut în beneficiul pasagerilor, dar și al CFR Călători, care astfel va avea încasări mai mari.

Explicațiile lui Constantin Axinia

Contactat de Club Feroviar, directorul Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Iași, Constantin Axinia, a declarat că aceste modificări în mersul trenurilor Suceava-Putna au fost făcute mai mult de nevoie decât de bunăvoie.

„Am facut această modificare pentru că am înlocuit automotoarele Siemens Desiro cu tron format din vagoane și s-au modificat timpii de mers, dar am făcut ajustări zilele acestea. Trebuie să spun ca CNCF CFR SA are program redus de circulație pe ruta Suceava-Putna, între orele 6:00-18:00”, a spus Axinia.

Avantaje din noul Mers al Trenurilor

Să privim un pic și partea plină a paharului. Asociația Calea Ferată Dornești-Putna a făcut și o listă a avantajelor pe care le va aduce pe această rută noul Mers al Trenurilor.

În primul rând, este de așteptat să dispară întârzierile zilnice, pentru că trenurile vor avea prevăzut timp suficient pentru rebrusarea locomotivei în Dornești și Putna. O garnitură de tren va forma o singură pereche de trenuri, apoi se va retrage în depou/revizie, nu va pleca din nou pe traseu, cum se întâmplă acum. Astfel, un tren întârziat accidental nu va da peste cap tot programul din ziua respectivă.

Un alt avantaj văzut de asociație este renumerotarea trenurilor după o logică clară. Trenurile 5620, 5621, 5622 și 5623 vor fi trenuri ce vor circula doar în weekend. La rândul lor, trenurile 5624, 5625, 5626, 5627, 5628 și 5629 vor circula doar de luni până vineri.

Concluzia (Suceava smartpress):

Preocuparea  directorului Axinia nu are nicio legătură cu potențialul public călător, format în majoritate din navetiști, ci cu programul angajaților din companie. Iar beleaua este că acele frumoase Siemens Desiro, cu care s-a mândrit un an sau doi CFR-ul pe ruta Suceava – Putna au fost mutate în altă parte, tot în urma unei dispoziții a conducerii Sucursalei Regionale de Transport Feroviar de Călători Iași, respectiv Constantin Axinia. În locul ”săgeților albastre” au fost aduse mai întâi niște tărădăști din anii  30, apoi un tren cu  vagoane pentru care mutarea locomotivei dintr-un capăt în altul, pentru schimbarea direcției de mers, durează zeci de minute . Și tocmai acum, când trenul de Putna devine important pentru elevii navetițști din zonă, directorul Axinia schimbă mersul acestuia, în dezavantajul lor, ”de nevoie).

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *