Trenul de Putna, supra aglomerat. Pasagerii s-au înghesuit într-un vagon de două ori mai mic decât locomotiva. Călătorii cer să se mai adauge măcar un vagon la tren

Un nou sfârșit de an, o nouă provocare pentru cei care susțin ca traseul CFR Suceava – Putna, prin Dornești,  nu trebuie să  mai moară încă odată. A fost greu pentru călătorii, tineri în principal, care au urcat în această dimineață în trenul R5622, Putna-Suceava. Aglomerație, cei mai mulți pasageri erau pe culoare, toți aglomerați într-un singur vagon, tractat de o locomotivă veche. Dorința călătorilor este atât de simplă: mai puneți, stimați domni de la CFR un vagon în plus, și nu vă va părea rău!

Site-ul Calea Ferată Dornești – Putna, a transmis  un mesaj, însoțit și de o fotografie relevantă, pe care îl publicăm:

”Compania CFR CĂLĂTORI este din nou “surprinsă” cu o capacitate redusă de transport (un vagon 20-49). Solicităm un studiu al gradului de ocupare al trenurilor, și asigurarea capacității necesare de transport. Avem nevoie de un minim de 2 vagoane/tren când Desiro devine indisponibil!”, este
Foto: Vallentin Alex 02.12.2019
Precum vedeți,  vagonul este arhiplin, inclusiv culoarele și capetele vagonului fiind ocupate/blocate de pasageri”.

Care mesaj ar putea fi mai demn de luat în seamă pentru ca acest traseu important, dintre Suceava și Putna, să fie luat în serios?  S-au folosit într-un an și jumătate de la reluarea traficului feroviar de călători pe traseul Putna – Suceava și retur, mijloace ce transport dintre cele mai diverse. Săgeți Albastre pe cale a fi trimise la reformă, automotoare Malaxa uitate prin triaje și salvate de la topire, locomotive diesel din vremea comunismului de două ori mai mari și de zece ori mai grele decât vagonul cu pasageri tractat.

Oamenii care au nevoie de acest tren se înghesuie în cursele anunțate de CFR Călători nu de dragul acestei societăți naționale de transport feroviar ai căror șefi sunt lipsiți de viziune, care se complac în comoditatea fotoliilor, ori chiar sunt pur și simplu puturoși, în sensul bucovinean al cuvântului (leneși adică), pentru a nu risca vreun dosar de defăimare, prin instanțe). Trenul Putna Suceava și retur este necesar, este de multe ori, arhiplin.

Personal, pot reaminti oricând  o poveste despre un eveniment petrecut la jumătatea anului, când pe Suceava smartress  am prezentat modul în care am  mers, mai bine de jumătate de distanță (300 de kilometri) în vagonul unui tren accelerat de la Suceava la  București, singur cu o bătrână într-un vagon, venerabila  punând  stăpânire pe cușca de Clasa întâi de la Trenul Inter regio.

Cu atât mai mult, considerăm că nu va muri niciodată CFR Călători ba dimpotrivă, va renaște, dacă aceste curse de călători pe distanțe scurte, cum este cea de la Suceava la Putna, vor fi revalorificate și nu vor fi privite în bătaie de joc, cum sunt acum atâtea curse, pe rutele cărora se trimit cele mai deteriorate garnituri, și acelea insuficiente.   

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *