Trenul Dornești – Putna, lucrare de diplomă la Universitatea Politehnică din București. Studenta Ionela Magdalena Echert, a lansat un chestionar – provocare

O inițiativă formidabilă, care trebuie să fie sprijinită de toți cei ca nu mai vor să afle, în timpul vieții lor că s-a oprit iarăși trenul de Putna, a venit de la o studentă de la Universitatea Politehnică din București. Numele ei este Ionela Magdalena Echert și a transmis în spațiul online un chestionar la care așteaptă răspunsuri,  care îi vor fi de folos pentru configurarea proiectului de diplomă pe care va trebui să-l supună exigenților examinatori.

Dincolo de această țintă, de bifare cu diplomă a unui parcurs universitar, Ionela Magdalena Echert transmite o provocare la care fiecare dintre cei care s-au bucurat ori s-au întristat de reluarea circulației feroviare de călători între Dornești și Putna, pot răspunde.

Îi oferim cuvântul:

Chestionar având în vedere modernizarea secției de circulație Dornești – Putna

Bună ziua !
Mă numesc Ionela Magdalena Echert și sunt studentă în anul IV la Facultatea de Transporturi, Specializarea: Ingineria Transporturilor, Traficului și Logistică , Universitatea Politehnica din București.

Fiind an terminal, trebuie să îmi pregătesc proiectul de diplomă și am ales ca temă principală modernizarea secției de circulație Dornești – Putna. Redeschiderea căii ferate spre Putna a stârnit în inima locuitorilor din zonă entuziasm și curaj, se poate mai mult pentru punerea în valoare a frumuseților Bucovinei, dar și pentru o mobilitate mai bună a celor care trăiesc în această zonă.

Pentru aceasta voi porni printr-o analiză a părerilor dumneavoastră care circulați des pe această rută sau doar în scop turistic în vederea obținerii soluțiilor de îmbunătățire. Vă rog să parcurgeți cu atenție următorul chestionar pentru a obține date cât mai concrete!
Vă mulțumesc !

Pentru a da curaj celor încă nehotărâți, transcriu câteva răspunsuri pe care le-am introdus deja în chestionarul propus de Ionela Echert:

S-a dovedit că, de la o lună la alta, în ciuda unor disfuncții tehnice ale mijloacelor de transport feroviar, numărul celor care au optat pentru tren, în detrimentul mijloacelor de transport auto, este tot mai mare. A fost mai întâi o curiozitate, la mijlocul anului trecut, repunerea în circulație a unui tren pe un traseu lăsat nefuncțional de CFR, șase ani. A devenit apoi o oportunitate pentru oamenii din localitățile în care nu se mai auzise ”glasul roților de tren” ani întregi. A devenit acum, în jumătate de an, o afacere și pentru SNCFR. Elevii fac naveta cu trenul, ca acum 20 de ani; adulții preferă acest mijloc de transport pentru a ajunge sigur la locul de muncă din altă localitate ori pentru alte treburi; turismul din zonă are de câștigat ,  cei care doresc să ajungă la Putna, nu neapărat este vorba despre turism religios, au identificat deja acest mijloc mai ieftin, mai comod și mai interesant de transport pe traseul Suceava  – Putna și retur.

Tren cu motoare mai bune. Consider că reconsiderarea acestei rute feroviare , este vorba strict despre ruta Suceava – Putna, după ce, printr-o bună promovare privată și-a dovedit utilitatea în marele angrenaj al SN CFR, trebuie luată ca atare. Se impune de acum introducerea pe acest traseu a unor garnituri care să nu se defecteze când îți este lumea mai dragă iar calea ferată, ca atare, cu toată zona dimprejur, să arate civilizat.  Dacă întrebarea se referă la serviciul de transport feroviar în general, răspunsul poate fi mai complex, fiincă nu s-a făcut specificarea necesară, dacă este vorba despre transportul feroviar de mărfuri sau de călători. Cât privește transportul feroviar de călători, apreciez eforturile din ultima perioadă a SN CFR, dar toaletele dintr-un tren al anului 2019 nu trebuie să fie la fel ca cele dintr-un tren din 1970, cu tronuri și chiuvete vopsite gri peste plasticul inițial și cu vizibilitare maximă pentru călătorul îngrămădit de necesitățile fiziologice către roțile, pistoanele, cablurile ce fac funcțională o garnitură de tren și peste care se ușurează.

Dacă este vorba strict de ruta de călători Suceava – Putna, cred că s-a putea schimba motorul de la Desiro, ca să nu mai aibă sincope, păstrând caroseria, de-acum emblematică. Ar trebui gândită o promovare mai de anvergură prin toate mijloacele posibile: online, printate, campanii ale SN CFR, nu numai acele private, servicii suplimentare pe traseu (un suc, o apă, o cafea) și sub nicio formă ”mersul cu nașu”.

Baftă la examen, domnișoara Ionela! Curaj la sugestii în chestionar, oameni buni!

Chestionarul poate fi completat la adresa: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScb1vUk-CJEOnZYhuH1kL60hBca15jPqz_A1mV36kZmxxRwVg/viewform

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *