Prima viitură serioasă a prăbușit dâmburile de balast puse de o parte și de alta a râului Suceava, pentru podul provizoriu de la Milișăuți
Podul de prundiș s-a dărâmat! Prima viitură mai serioasă, pornită de ploile abundente din ultimele zile, au dus, cum era de așteptat de altfel, la prăbușirea parțială a însăilărilor realizate de o parte și de alta a râului Suceava, realizate în vederea construirii unui pod provizoriu peste râul Suceava, la Milișăuți, lângă podul vechi. Precum se știe, reabilitarea acestuia ar fi trebuit începută acum un an, dar toate lucrurile s-au blocat în urma unor decizii absurde, luate de funcționari incompetenți ai Direcție Regionale Drumuri și Poduri Iași.
Pentru orice trecător prin zonă, dorința constructorilor DRDP Iași de a intra cât mai adânc în albia râului cu malurile de prundiș, pentru a se face, probabil, economie la tuburile de beton, a fost de mirare. Orice om cât de cât gospodar s-a priceput că dacă îngustezi albia, când vine viitura, riscul ca podul provizoriu să fie luat de ape este extrem de mare.
Ce s-ar fi întâmplat dacă acele tuburi din beton ar fi fost deja instalate? Garantat, acestea ar fi fost luate de apele învolburate ale râului Suceava, cum s-a mai întâmplat, de altfel, acum câțiva ani.
De ce trebuia construit acest pod provizoriu? Simplu, pentru ca traficul rutier pentru localnici și pentru mașinile cu tonaj mic, să utilizeze totuși DN2H, drumul principal care duce către Rădăuți, Putna, Vicov, și toată partea montană de nord a județului nostru, până când podul cel mare va fi reabilitat.
Să ne mai amintim că cei de la DRDP Iași veniseră, în proiectul de realizare a acestei reabilitări a podului de la Milișăuți cu o soluție absurdă: Lucrările să nu afecteze în totalitate circulația pe drumul național, ci să fie restrânse când pe o parte, când pe alta a podului, fără construirea unui pod provizoriu.
Revenind la tuburile din beton care ar urma să fie instalate în albia râului Suceava, pentru podul provizoriu. Priviți și dumneavoastră pozele, vedeți cum arată: Cât de mult v-ați baza pe acesta, la traversarea râului?
Așteptăm alte soluții inginerești ”inspirate”, după ce viitura va trece.