Trenul Putna – Suceava, de la Săgeata albastră la Malaxa anilor 1930
Pe pagina LINIA 515: DORNEȘTI – PUTNA și pe contul de facebook au început să fie postate comentariile călătorilor conținând nemulțumiri privind ”atenția CFR Călători” noilor curse Suceava-Putna și retur.
Redăm în cele ce urmează o opinie publicată sub titlul – Rea voință sau incapabilitate? – pe care o facem publică la rândul nostru:
”Vorbim despre cel mai frapant eveniment din ultimele 2 zile şi anume prezența pe traseu a automotoarelor antice fabricate la uzinele Malaxa între anii 1936 şi 1950. Ştim că au avut RK cu modernizare la Petroutilaj dar nu ne încălzeşte faptul că au computer de bord sau motor Volvo Penta în 6 cilindrii, ori că au un consum redus de combustibil ci mai degrabă ne interesează confortul oferit capitol la care stă crâncen de rău pentru anul 2019. Sistem de suspensie cu arcuri în foi tipic vagoanelor de marfă, care transmit şocurile la trecerea peste joante, prin scaunele de plastic ieftin direct coloanei vertebrale a pasagerului. Căldură? Dacă iei un feon cu tine, dar stai așa.. că nu are prize de 230V deci şuba este singura soluție în miezul iernii. Sa nu mai vorbim ca „iuțeala maximă” e 70 km/h sau că încap oameni cât într-un autobuz.
Automotorul Desiro care făcea linia 515 s-a defectat, asta am înțeles deşi teoretic venise de la o reparație planificată, dar la automotoarele Siemens nu le plac cârpelile româneşti se pare şi te lasă în drum de învațã şi DA539 linia la câte intervenții a avut.
De ce depoul Suceava Nord are doar un singur automotor Desiro schimbat prin rotație când îşi dã duhul, toate împrumutate de Iaşi dar câte unul odată fărā vreo rezervă. În schimb avem Malaxe, două din ele fiind vãzute ieri şi azi, mândre titulare a depoului din Suceava.
De ce nu avem şi noi Desiro ale Sucevei? De ce primim doar gunoiaele celorlalte depouri. Uite de asta avem mai bine de jumătate din liniile secundare închise că nu-s rentabile, fiindcă mama CFR Călători îşi discrimineazã copiii, Suceava fiind unul mic şi amărât.
Deci e rea voință sau incapabilitate a conducerii operatorului feroviar de stat?”
Până nu demult un automotor Desiro asigura cursele pe acest traseu, la începutul lunii decembrie 2018 acesta s-a defectat fiind înlocuit de o locomotivă ce tracta un vagon, ulterior fiind înlocuit cu automotorul Malaxa. Dacă situația continuă să degenereze oricând ne-am putea aștepta ca acesta să fie înlocuit de o locomotivă cu abur.
Pingback: [ TRANSPORT FEROVIAR ] Ne-am întors în anii 1930 | Gazeta de Stâlpeni