Un mare mister pentru locuitorii din cartierul George Enescu, riverani stației de transport public local aparținând SC TPL SA de la ”Curcubeul”. Cum s-a făcut că, în tăcere, construcția care adăpostea cât de cât călătorii de intemperii, a fost eliminată.
Stația de la ”Curcubeul” este un reper pentru transportul public de călători din municipiul reședință de județ. Mii de suceveni trec prin acest ”terminal” rutier, cu scopul de a ajunge în centrul orașului, unde sunt concentrate majoritatea instituțiilor publice unde au oamenii treabă iar pe fluxul general, către o bună jumătate a locurilor de muncă, oferite de agenții economici privați dinspre lunca Sucevei, Burdujeni ori Ițcani. Majoritatea navetiștilor din oraș folosesc stațiile de autobuz administrate de TPL. Copiii navetiști la școlile unde învață, așteaptă autobuzul pentru a ajunge la timp, la școală. Nu toti dintre aceștia au părinți cu mașină la scară, nu toți își permit să plătească taxiuri pentru ca odraslele să ajungă repede și în siguranță la generala cutare, preferată de protipendada municipală, la colegiul cutare aflat la doi pași, preferat de asemenea în lupta părinților de a oferi cea mai bună educație cu putință urmașilor.
Revenind la subiect, micul adăpost, denumit de unii colibă, de alții vitrină pentru pasagerii din stația de autobuz denumită ”Curcubeul” de pe bulevardul George Enescu din cartierul cu același nume a fost decupat de la nivelul pavelelor.
Vor veni perioade și mai critice din punct de vedere al vitezei vântului, temperatura mediului înconjurător, precipitații sub formă de ninsoare, viscol, chiar peste maxim o lună.
Am apelat telefonic pe primarul Ion Lungu, pe viceprimarii Lucian Harșovschi și Marian Andronache. Cu excepția celui din urmă, care a spus că nu e treaba lui, niciunul dintre ceilalți doi nu au răspuns la telefon.
Directorul SC TPL SA Suceava, Darie Romaniuc a declarat că nu știe nimic despre această decizie, care nu i-a aparținut și despre care se va interesa foarte repede.
Mai punctăm doar că florăria din spate a mai avansat binișor spre carosabil, astfel că spațiul aferent publicului călător a devenit insuficient.
Dar,sincer,dvs. sunteți sigur că domnul Lungu ,ba chiar și domnul Harșovschi,știu la ce folosesc acele acoperăminte ciudate, plasate cu mulți ani în urmă în stațiile de autobuz? Prin alte orașe,chiar din necajita Moldovă a noastră, stațiile de autobuz au funcțiuni practice dar și estetice,fac parte din arhitectura urbană… La noi cum să fie altfel dacă domnul Lungu nu a umblat niciodată cu autobuzul,nu numai de când este primar,de pe vremea lui Burebista,ci chiar mai înainte,când servea patria ca director la CCH…Il vedeți mergând cu autobuzul la serviciu?
Din punctul lor de vedere autobuzul cu stațiile sale reprezintă doar adăpostul temporar,ciudat,al electoratului PSD,nește moși,nește babe,copii dar și looseri care nu contează decât ,cine știe,o dată la patru ani,când pun ei mână de la mână și îi îmbârligă cu niscaiva reduceri sau gratuități pe transportul în comun pe care le anulează puțin mai tarziu… Cu nește autobuze luate de la gunoaiele Occidentului,deoarece este știut că gunoaiele lor sunt mai bune ca ale noastre,normal,lasă că vin și alea electrice care merg cu baterii aduse de acasă de către șoferi…
De câte ori l-ați văzut pe domnul Lungu într-un autobuz,printre pârliți? Dar in vreo stație de autobuz?
TEST PRIMA&Ciracii nu fac și stații de autobuz?