Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Suceava – Siret , pe lista proiectelor strategice de investiții a Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză
Pe lista proiectelor strategice de investiții care urmează a fi pregătite
și atribuite în parteneriat public – privat de către Comisia Națională de
Strategie și Prognoză (CNP) a fost adăugată „Linia ferată de mare viteză
Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Iaşi – Suceava – Siret
(Vicşani)”, se arată într-o notă de fundamentare. În general lista de
proiecte cuprindea autostrăzi la capitolul infrastructură, nu și investiții
feroviare.
În nota de fundamentare, Comisia Națională de Strategie și Prognoză menționează
la capitolul ”Schimbări preconizate”.
”Prin prezentul proiect de hotărâre se
propune completarea listei proiectelor strategice de investiţii care urmează a
fi pregătite şi atribuite în parteneriat public-2privat de către Comisia
Naţională de Strategie şi Prognoză, în calitate de unitate centrală de
fundamentare şi atribuire pentru proiectele strategice de investiţii realizate
între sectorul public şi unul sau mai mulţi parteneri privaţi, cu un proiect
strategic din domeniul de infrastructură de transport feroviară, și anume
„Linia ferată de mare viteză Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani
– Iaşi – Suceava – Siret (Vicşani)”, se menționează în document.
Nota de fundamentare servește la completarea listei proiectelor strategice de
investiții care urmează a fi pregătite și atribuite în parteneriat
public-privat de către Comisia Națională de Strategie și Prognoză, aprobată
prin Hotărârea Guvernului 357/2018 cu modificările și completările ulterioare.
Magistralele feroviare către Moldova, M500 (către Suceava și granița
ucraineană) și M600 (către Iași și granița cu Rep Moldova) au viteze medii mai
mari decât cele spre Ardeal sau Banat, dar timpii au scăzut nu doar față de
acum trei decenii, ci față de acum zece ani.
De exemplu, cel mai rapid tren București-Suceava face 6 ore și 20 de minute (cu
23 de minute peste 2009), iar între București și Iași drumul durează 6 ore și
35 de minute în cel mai bun caz, cu o oră mai mult față de acum un deceniu.
În 1995 cele mai rapide trenuri InterCity făceau și sub 5 ore între București
și Suceava și între Capitală și Iași.
(Sursa: Hotnews)
Domnu Nicu, astea sunt doar vise. Eu zic sa ne trezim la realitate. Din 1990 incoace „S-a impanzit tara cu autostrazi, spitale, scoli cu toalete in interior(fudu curtii), nu mai zic de trenuri de mare viteza (17 ore de la SV la Ct) si tot asa” lista e fff lunga. Este vorba aia :ce a facut Ceausescu astia nici nu reuses sa zugraveasca…. Sunt multe de spus