Mopan Suceava
Comunicate de presaEvenimente

Metoda ”Concursul”, un alt fel de a escroca sucevenii, prin telefon. Atenționare de la IPJ Suceava, cu exemple și recomandări

Prezentăm în ceea ce urmează un comunicat de presă transmis de IPJ Suceava, privind noua modalitate de escrocare a sucevenilor și nu numai, ”Metoda Concursul”, prin intermediul telefonului. Sperăm  ca aceste atenționări, avertismente și recomandări să fie luate în seamă.

 

 

Mesaj al IPJ Suceava:

 

Ai primit un telefon prin care ai fost anunţat că ai câștigat un mare premiu?

Ţi se solicită să depui imediat bani într-un cont bancar sau să achiziționezi mai multe cartele telefonice și să transmiți codurile de reîncărcare a acestora?

                

ATENŢIE! VERIFICĂ MAI INTÂI DACĂ TOTUL ESTE REAL!

 

 

În ultimii ani, la nivel naţional, dar şi în judeţul Suceava a apărut o nouă metodă folosită de infractori pentru a-i păcăli pe oameni, ”METODA CONCURSUL”.

Mai precis, infractorul apelează telefonic victima şi folosind calități false (ex. directori,  angajați ai unor companii telefonice, societăți comerciale, firme importante, magazine, etc) pretinde că este este fericitul câștigător al unui premiu consistent, de regulă, în euro.

Victimele sunt în general persoane în vârstă, acestora spunându-se că, pentru a intra în posesia premiului, este necesară achitarea anticipată, prin virament bancar, sau la oficiile poștale a unor diverse cheltuieli: impozite, taxe notariale sau de transport, onorariul comisiei de validare, deschiderea contului sau alte cheltuieli în valoare de câteva mii de lei.

Cei care cad în capcana întinsă de escroci, se află vizibil sub influenţa unei stări  euforice, care în aceste situaţii este creată artificial și este menită să îi facă pe oameni să creadă că ”a dat norocul peste ei ”.

 

La 07.02.2020, la orele 08:30, polițiștii Secției 11 Poliție Rurală Pojorâta au fost sesizați de către o bătrână de 92 de ani, din com./sat Pojorâta, cu privire la faptul că în data de 06.02.2020, în jurul orelor 15:29, a fost apelată telefonic, cu număr necunoscut, de către o persoană de sex masculin care s-a prezentat ca fiind operator  la compania de telefonie mobilă și că numărul ei de telefon, alături de alte două numere a fost extras la o tombolă, fiind câștigătoarea unui premiu în valoare de 3000 lei. În continuare,  i s-a spus să achiziționeze o cartelă reîncărcabilă în valoare de 6 euro și să îi transmită codul de reîncărcare pentru a intra în posesia premiului, respectiv pentru validarea acestuia.

Bătrâna a achiziționat o cartelă reîncărcabilă pre-plătită, după cum i-a s-a solicitat, dar s-a răzgândit dându-și seama că este posibil să fie victima unei înșelăciuni. Tocmai de aceea s-a prezentat la unitatea de poliție, echipajul de serviciu realizând imediat ca femeia a fost victima unei tenatative de înșelăciune, consiliid-o pe aceasta și îndrumând-o să nu comunice nimănui codul de reîncărcare, astfel nefiind creat niciun prejudiciu.

Totodată, polițiștii au întocmit dosar penal pentru săvârșirea tentativei la infracțiunea de „înșelăciune”.

 

Infractorii sunt convingători și folosesc diverse tertipuri pentru a îşi atinge scopul:

Cunosc mici detalii despre cei pe care îi apelează telefonic (nume, prenume etc.);

Își atribuie calități false pentru a  impresiona, pretinzând că  sunt directori,  angajați ai unor companii telefonice, societăți comerciale, firme importante, şi în discuţia telefonică solicită achitarea anticipată a unor diverse cheltuieli, care ulterior după ridicarea premiului vor fi recuperate;

 

FII PRECAUT ȘI IA AMINTE:

 

 # Nu este nepoliticos să închizi telefonul dacă o persoană suspectă îţi solicită sume de bani, indiferent de motivul pe care îl prezintă.

 # Nu da informaţii personale cuiva necunoscut.

 # Nu semna un contract șu nu da sume de bani nimănui sub presiunea unei „asa-zise” urgenţe despre care tu nu stii nimic.

 # Fii sceptic cu privire la cei care îţi prezintă oferte promoţionale sau care spun că ai câştigat un premiu.

 # Niciodată să nu plăteşti în avans pentru produse/servicii.

 # Discută cu rudele sau vecinii despre situaţiile în care reprezentanţii unor companii (gaz, electricitate, etc.) pot veni la domiciliul tău pentru a presta diverse servicii.

 # Dacă bănuiesti că cineva încearcă să te păcălească, nu mai continua discuţia si anunţă imediat POLIȚIA.

 

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *