Oferta de ”privatizare” a căii ferate Dornești – Putna – închirierea secției prin BRM de către CFR, detalii relevante

Departe de noi dorința de a stârni nemulțumiri în rândul celor care trăiesc în localitățile de pe traseul de cale ferată Dornești – Putna și care au nevoie de tren. Am postat un articol, zilele trecute, despre faptul că va fi organizată o licitație pentru închirierea rutei Dornești – Putna. M-am bizuit de fapt pe un articol  publicat de  https://linia515.wordpress.com. Am adăugat câteva considerații personale. Mi s-a transmis într-un comentariu de pe o rețea de socializare că de fapt nu există problema, ar fi alte rute, nu și Dornești – Putna.

Pentru a clarifica situația, publicăm acum oferta Bursei Române de Mărfuri, în format PDF, pentru a nu exista suspiciuni de modificare a anunțului. Desigur, nu vorbesc despre faptul că o firmă privată care ar prelua activitatea de circulație feroviară de călători ar periclita-o, din felurite rațiuni. Știm de la clasicii economiei mondiale că statul este cel mai prost administrator. Dar să privim lucrurile cu atenție. Nici un an jumătate nu a trecut de când oameni cu înaltă responsabilitate civică, și dăm acum doar un singur exemplu: PS Melchisedec Velnic, starețul Mănăstirii Putna, au obținut, după o luptă grozavă, timp de șase ani, de la SNCFR, reluarea circulației trenurilor de călători pe ruta Suceava – Putna.  Acum se dorește închirierea acestui traseu la un operator privat, la prețuri foarte mici ale chiriei. E bine, e rău? Vom vedea.

Deocamdată, cum am spus, prezentăm oferta Bursei Române de Mărfuri, așa cum a fost ea publicată, pentru închirierea pe o perioadă de 4 ani a unui număr de 66 de secții feroviare. Calea ferată Dornești Putna se află la poziția cu numărul 49. Veți vedea acolo toate detaliile privind prețul de pornire al licitației din 25 februarie 2020.

brm, licitație ruta dornesti putna

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *