Mopan Suceava
Actualitate

Pasajul subteran abandonat de pe Calea Unirii, nu poate fi redat pietonilor decât dacă sunt dispuși la ”mersul piticului”

Mulți suceveni și-au exprimat de-a lungul anilor nedumerirea legată de faptul că de pe vremea lui Ceaușeșcu s-a contruit un pasaj pietonal pe sub Calea Unirii, între vechile întreprinderi CCH și CPL, mai precis între stațiile de autobuz de pe stânga și de pe dreapta principalei artere rutiere  din zona industrială Burdujeni. Pasajul a fost abandonat relativ repede, nefiind folosit nici măcar în ultimii ani ai vechiului regim, din cauza unor triste legende. Infiltrațiile de apă și utilizare ca locație predilectă de către homless-ii autohtoni au completat neplăcuta istorie a acestei mici investiții urbane.

Primarul municipiului Suceava, Ion Lungu, a transmis astăzi, într-o conferință de presă, că a fost finalizată expertiza ce a vizat oportunitatea repunerii în folosință a pasajul  fost pietonal de sub strada Calea Unirii din fosta zonă industrială Burdujeni.

Primarul Ion Lungu a citit câteva date din studiul realizat de firma care a câștigat licitația pentru expertizarea  pasajului. Concluzia a fost cea așteptată: starea tehnică a pasajului este nesatisfăcătoare, sunt infiltrații de apă și se impune efectuarea de lucrări de refacere a structurii de rezistență. Sucevenii,  pentru a subtraversa Calea Unirii într-o zonă cu mare aflux de pietoni nu vor mai putea fi niciodată folosi pasajul  în acest scop.

Sunt două cauze: o firmă privată a blocat cvasi-permanent intrarea în pasaj dinspre vechea stație de autobuze CCH, de lângă fosta Policlinică Industrială iar a doua cauză, pe la începutul anilor 2000, SC ACET SA, societate comercială cu capital public (acționar majoritar Consiliului local  municipal Suceava), beneficiind de fonduri europene prin programul ISPA, a decis că cel mai bun traseu pentru a alimenta, în parte, cartierul Burdujeni nu apă din izvoarele de la Berchișești trebuie să treacă neapărat prin pasajul  pietonal subteran de sub Calea Unirii, în vechea zonă Ambro – Mobstrat (CCH- CPL), actualmente Iulius Mall – Carrefour.

Conform expertizei, trecerea pietonilor prin pasaj nu se va putea face decât dacă vor face ”mersul piticului” pe sub conductele instalate de ACET acum 15 ani. Dar construcția ca atare va trebui să fie reabilitată, fiindcă, pe deasupra pasajului trec zilnic mii de autovehicule iar dacă grinzile superioare ale pasajului nu vor rezista traficului intens de deasupra, se poate produce o tragedie rutieră oricând, în viitorul apropiat.

Primăria Suceava a plătit pentru această expertiză suma de 21.000 de lei.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *